یک کارشناس مذهبی گفت: در سخنان اهل بیت (ع) خصوصیات منحصر به فردی برای امام حسین (ع) بیان شده که یکی از آن‌ها شافع امت بودن این امام بزرگوار است.

حجت الاسلام محمد سروستانی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  ضمن تبریک ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار  گفت: اگرچه همه اهل بیت(ع) نور واحد هستند و از نظر جایگاه در یک محل قرار دارند، اما در سخنان آنان خصوصیات منحصر به فردی برای امام حسین (ع) بیان شده که یکی از این خصوصیات شافع امت بودن این امام بزرگوار است.

او افزود: در حدیث شریف کساء پیامبر گرامی اسلام  در جواب سلام امام حسین (ع) می‌فرماید: «و علیک السلام یا ولدی یا شافع امتی»  (برتو سلام باد ‌ای فرزندم‌ ای شفاعت کننده امت من)، هم چنین در زیارت نامه حضرت آمده است «یا باب نجاة امه» بنابراین از این روایات چنین استنباط می شود که ایشان مسیر نجات امت پیامبر (ص)  هستند.

حجت الاسلام سروستانی اظهار داشت: مرحوم ابن قولویه قمی در کتاب کامل الزیارات از امام صادق (ع)  روایت زیبایی نقل می‌کند در این روایت حضرت می‌فرمایند: روز قیامت منادى ندا مى‏ دهد شیعیان آل محمّد کجا هستند؟ پس از میان مردم  افرادى به پا مى‏ خیزند که عدد آن‌ها را غیر از حق تعالى کسی نمى‏ داند، سپس منادى ندا مى‏ دهد؛ زوّار قبر حضرت امام حسین (ع) در کجا هستند؟ خلق بسیارى به پا مى‏ خیزند،  پس به آنها گفته مى‏ شود دست هر کسى را که دوست دارید بگیرید و  به بهشت ببرید، پس شخصى که جزو زائرین است دست هر کسى را که بخواهد گرفته و به بهشت مى‏ برد.

کارشناس مذهبی در ادامه تصریح کرد: حتى بعضى از مردم به برخى دیگر مى‏ گویند اى فلانى من را مى‏ شناسى؟ من کسى هستم که در فلان روز و فلان مجلس براى تو ایستاده و به تو احترام نمودم پس من را نیز دریاب، زائر دست او را نیز گرفته و به بهشت می برد بدون اینکه دافع و مانعى در بین باشد بنابراین یکی از خصوصیات منحصر به فرد امام حسین (ع) مقام شفاعت ایشان در روز قیامت است.

او در پایان گفت: همه محبین حضرت می‌توانند با توسل، ابراز ارادت و محبت به امام حسین (ع) بر کشتی نجات سوار شوند و مانند ساکنین کشتی نوح از عذاب نجات یابند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.