دستگاه اطلاعاتی آمریکا مدعی شد ایران و روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات ماه نوامبر این کشور تلاش کرده‎اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دستگاه اطلاعاتی آمریکا امروز (سه‌شنبه) در گزارشی مدعی شد ایران و روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه نوامبر تلاش کرده‌اند.

دستگاه اطلاعاتی آمریکا ادعا کرد: ایران و روسیه در انتخابات ماه نوامبر آمریکا از اطلاعات نادرست استفاده کردند.

این گزارش نسخه‌ای محرمانه از گزارشی است که در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۸ دی ۱۳۹۹) از سوی شورای ملی اطلاعات آمریکا به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین این کشور، و دیگر قانونگذاران ارائه شده است.

به ادعای این گزارش «برخی نهاد‌های روسی وابسته به رئیس جمهور این کشور تلاش کردند در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا اعمال نفوذ کنند. این نهاد‌ها برای تضعیف مواضع بایدن و هواداری از ترامپ و همچنین دامن زدن به اختلافات سیاسی میان احزاب در آمریکا اهتمام ورزیدند.»

البته این گزارش اعلام کرد: «برخلاف سال ۲۰۱۶ نشانه‌ای از تغییرات در اطلاعات از سوی عامل خارجی مشاهده نشده و همچنین هیچ مداخله‌ای در روند انتخاباتی به طور مثال در ثبت نام رأی دهندگان یا جدول نتایج نبوده است.»

بنابر ادعای این گزارش «برخی عوامل خارجی دیگر از جمله ایران، چین، ونزوئلا، حزب الله و کوبا در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مداخله کردند.»

همچنین وزارت اطلاعات آمریکا مدعی است روسیه در تلاشی دیگر از سوی عوامل خود در اوکراین تلاش کرده تا خواسته‌های خود در انتخابات آمریکا را عملی سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار