رئیس اورژانس فارس از ابتدای امروز سه‌شنبه ١٠ مورد مصدومیت ناشی از مواد محترقه دست ساز در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه امسال تاکنون ٢٢ مصدوم به سوختگی به دلیل استفاده از مواد محترقه و مواد اشتعالزا به به سامانه فوریت‌های پزشکی ١١٥ تماس و به مراکز درمانی منتقل شدند که از این تعداد یک نفر به دلیل سوختگی با بنزین و دچار مصدومیت با ٢١ نفر ترقه شدند.

او افزود: از این تعداد ٨ نفر دچار مصدومیت از ناخیه چشم و ٤ نفر دچار مصدومیت سطحی شدند که آن‌ها نیز عابر رهگذر بودند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از همکاری خانواده‌ها اعلام کرد: تاکنون در مقایسه با سال‌های گذشته به نسبت استان‌های دیگر، استان فارس آرامترین شب چهارشنبه سال را سپری کرده و پیش بینی می‌شود مردم استان فارس نیز مانند سال‌های گذشته بتوانند چهارشنبه آخر سال ٩٩ را با کمترین آسیب دیدگی مواد محترقه را سپری کنند.

آلودگی هوای و دود ناشی از آتش می‌تواند عوارض تنفسی ایجاد کند

مرادیان در ادامه با هشدار به گروه‌های پرخطر، گفت: با توجه به اعلام سازمان هوای شناسی در خصوص وجود گرد و غبار در هوای شیراز، دود ناشی از برپایی آتش موجب آلودگی بیشتر هوای شیراز شود و این حالت می‌تواند برای گروه‌های پرخطر عوارض جدی را ایجاد کند.

مدیر اورژانس فارس گفت: وضعیت کنونی هوای شیراز برای گروه‌های پرخطر همانند افراد مسن، کودکان، بیماران قلبی ریوی و مادران باردار بسیار جدی است و توصیه می‌شود مردم برای حفظ سلامتی خود و همشهریان عزیز تا رفع آلودگی‌های هوا در خانه بمانند و از برپایی آتش جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار