تامدتی پیش بسیاری از کالا‌ها درچین تولید می‌شد، اما اکنون با تکیه بر توان داخلی همین محصولات در شهرستان مرزی بانه در حال تولید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، این روز‌ها نگین تجاری و اقتصادی غرب کشور دیگر مملو از اجناس خارجی نیست، کالا‌های ایرانی هم به زیبایی هرچه تمام چشم نوازی می کند.

به بانه رفتیم و سری به کارخانه تولید لوازم خانگی زدیم که خط تولیدش قبلا در کشور چین بوده است و با غنیمت شمردن تحریم‌ها خط تولید را به شهر کوچک مرزی بانه آورده است.

شرکت ناسا الکتریک فعالیت خود را با هدف رونق تولید کشور از سال ۹۸ با تولید محصولات جاروبرقی، چرخ گوشت، زودپز و انواع وسایل سبک آشپزخانه آغاز کرده است.

تولید دیروز در چین امروز در بانه

امید محمودی مدیرعامل شرکت ناسا الکتریک گفت: این شرکت با تولید ۱۵ نوع از لوازم خانگی ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار عدد را دارد که در فاز نخست شروع کار در سال ۹۹ برای ۲۵ نفر اشتغالزایی ایجاد شد و هم اکنون در فاز دوم ۷۵ نفر مشغول فعالیت هستند.

اوافزود:با توجه به ممنوعیت ورود کالا، ما توان تامین نیاز داخل را به صورت کامل داریم و در آینده برنامه صادرات به کشور‌های عراق و افغانستان در دستور کار ما قرار دارد.

تولید دیروز در چین امروز در بانه

او به توسعه شرکت اشاره کرد و گفت: فاز توسعه شرکت امسال با بهره برداری از زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع صورت می گیرد و بستر اشتغال برای ۲۵۰ نفر فراهم می‌شود.

مدیرعامل ناسا الکتریک با بیان اینکه یکی از مشکلات تولید کنندگان هماهنگ نبودن ارگان‌های مربوطه است گفت:این مهم روند تولید را برای تولید کننده سخت کرده است و می‌طلبد حمایت مسئولین بیشتر از قبل شود.

 احمدی از کارکنان این شرکت می‌گوید: تاکنون شغلی نداشته ام، اما اکنون یکسال از فعالیتم در کارخانه می‌گذرد و حقوق و مزایای خوبی دارد.

تحصیلات و دانش نیز جای خود را در این کارخانه پیدا کرده، یکی دیگر از کارکنان شرکت که دارای مدرک ارشد الکترونیک است میگوید:مدتی است که در بخش تست محصولات و ارسال به بازارکارخانه مشغول به فعالیت هستم.

او افزود:مشکلی از لحاظ تامین سرمایه این واحد‌ها وجود ندارد

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت:حمایت از کالای ایرانی و ممنوعیت ورود کالای خارجی موجب شد تا وارد کنندگان دیروز به تولید کنندگان امروزتبدیل شوند.

الماسی افزود: تامین سرمایه در گردش، تایید ثبت سفارشات و تخصیص ارز به این واحد تولیدی ارائه شده است ومشکلی از لحاظ تامین سرمایه این واحد‌ها وجود ندارد.

تولید دیروز در چین؛ امروز در بانه

با حمایت از کالای ایرانی می‌توان به خوبی شاهد محقق شدن جهش تولید در کشور باشیم و از واردات بی رویۀ اجناس خارجی به داخل کشور جلوگیری کنیم.

حمایت از تولید داخلی کشور و تشویق مصرف‌کنندگان به خرید محصولات داخلی منجر به رشد اقتصاد و توسعه ملی خواهد شد. از دیگر آثار آن می‌توان به افزایش اشتغال، کاهش واردات غیرقانونی، افزایش قدرت ارز ملی، ثبات قیمت کالا‌ها و افزایش کیفیت محصولات اشاره کرد

حمایت و خرید تولید داخلی مزایای بسیار زیادی در ابعاد مختلفی را برای کشور ایجاد می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد اقتصاد مقاوم چرخه ای، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، کاهش فعالیت‌های بازار‌های موازی، افزایش قدرت ارز ملی، کاهش هزینه تولید واحد اقتصاد مقیاس (چشم انداز رشد اقتصادی بالا، تضمین کیفیت و ثبات قیمت اشاره کرد.

گزارشی از شیدا علیمرادی

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.