رفع تصرف ۳۳ هکتار از اراضی دولتی استان قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در سال ۹۹ بالغ بر ۳۳ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۱۳۶ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در سال ۹۹ بالغ بر ۳۳ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۱۳۶ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

مبارک قدم افزود: ۳۵ مورد رفع تعرض فوری از اراضی دولتی به مساحت بالغ بر ۱۶ هکتار با ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان در شهرستان‌های قزوین، البرز، آبیک، تاکستان و بوئین زهرا که توسط سودجویان به تصرف درآمده بود، آزاد شد.

او اضافه کرد: همچنین ۳ فقره احکام قضایی له سازمان (قلع و قمع و خلع ید) در سطح استان اجرایی شده و ۱۷ هکتار از اراضی دولتی با ارزشی بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان از دست متصرفین به بیت المال اعاده گردید.

مبارک قدم گفت: روزانه ۶ واحد گشت خودرویی و یک واحد گشت موتورسوار جهت حفاظت از اراضی سازمان و پیشگیری از هرگونه تعرض و تصرف در سطح استان مشتمل بر ۶ شهرستان و یک بخش اعزام می‌شوند و همین طور پایش از طریق سامانه جامع و دستگاه‌های تبلت که در اختیار واحد‌های گشت حفاظت اراضی ملی و دولتی قرار دارد انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی درباره بازدید و نظارت بر نحوه عملکرد واحد‌های حفاظت شهرستان بیان داشت: بازدید و نظارت توسط فرمانده و جانشین انتظامی یگان از طریق اعزام به شهرستان‌ها و نیز کنترل از طریق سامانه اینترنتی ستاد یگان حفاظت استان انجام می‌شود.

او همچنین افزود: هماهنگی‌های لازم و شرکت در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال استان در راستای حفظ و صیانت از اراضی متعلق به بیت المال و دولت نیز به طور مستمر توسط یگان حفاظت این اداره کل انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: از هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هر گونه موردی پیرامون زمین خواری و تصرفات اراضی ملی و دولتی در سطح کل استان، اخبار و گزارشات مردمی خود را با شماره ۱۶۵۶ که به صورت شبانه روزی فعال است، جهت رسیدگی یگان حفاظت ارائه نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.