معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری خبر داد:

تشکیل کارگروه نظارت بر خدمات ICT در نوروز ۱۴۰۰

کارگروه نظارت بر کیفیت خدمات در ایام نوروز با هدف حفظ و ارتقای کیفیت خدمات، مدیریت ترافیک و ارائه خدمات باکیفیت به مشترکان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کارگروه نظارت بر کیفیت خدمات در ایام نوروز با عنوان "کارگروه نوروز ۱۴۰۰ " و با هدف حفظ و ارتقای کیفیت خدمات در نوروز، مدیریت ترافیک و ارائه خدمات باکیفیت به مشترکان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل شد. این کمیته با مدیریت معاون امورپستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری و حضور نمایندگان شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، مخابرات ایران، ارتباطات سیار ایران، خدمات ارتباطی ایرانسل، خدمات ارتباطی رایتل، شاتل،‌های وب و آسیاتک تشکیل شد.

مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: پیش از تشکیل کارگروه نوروز ۱۴۰۰، با هدف حفظ کیفیت خدمات به ویژه در ساعات پر ترافیک نزدیک تحویل سال، دریافت مجوز‌های تردد برای تیم‌های فنی و عملیاتی اپراتور‌ها و آمادگی برای افزایش حجم ترافیک صوت و دیتا در نوروز، بخشنامه‌ای به اپراتور‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: براساس تصمیمات این کارگروه، اپراتور‌ها موظف شدند اقدامات لازم درباره بررسی و کنترل تغذیه سایت‌ها و تجهیزات ارتباطی و افزایش تاب آوری آن‌ها در مواقع بحران را انجام داده و منابع تغذیه پشتیبان برای سایت‌ها را تامین کنند.

حقی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر این، اپراتور‌ها باید برای افزایش ظرفیت لینک‌های ارتباطی اقدام کرده و مشکل اشباع در لینک‌های انتقال و اینترنت را نیز رفع کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره تعهدات شرکت‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران گفت: در این کارگروه شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران متعهد شده است لینک‌های مورد نیاز اپراتور‌ها برای رفع مشکل اشباع و افزایش ظرفیت شبکه را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی انجام هماهنگی با مناطق نه گانه رگولاتوری برای تردد‌های درون استانی، برون استانی، بین شهری و شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی اپراتور‌ها در ایام نوروز را یکی دیگر از اقدامات این کارگروه دانست و بیان کرد: تیم‌های فنی و عملیاتی شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتور‌ها موظف شدند در تمام ساعات شبانه روز پاسخگوی مشترکان باشند.

حقی افزود: مشترکان می‌توانند در صورت بروز مشکل در اپراتور همراه اول با شماره ۹۹۹۰، در ایرانسل باشماره ۷۰۰، در رایتل با شماره ۲۰۰، در مخابرات با شماره ۲۰۲۰، در شاتل با شماره ۹۱۰۰۰۰۰۰، در‌های وب با شماره ۱۵۶۵و در آسیاتک با شماره ۱۵۴۴ تماس بگیرند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار