هنرستان ۱۴ کلاسه فنی‌وحرفه‌ای ابوذر زاهدان با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و ۸۶ پروژه دیگر در قالب ۳۳۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به طور همزمان با حضور محسن حاجی میرزایی افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن حاجی میرزایی با حضور وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح همزمان هنرستان فنی‌وحرفه‌ای ابوذر و ۸۶ پروژه آموزشی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در میان همه نیازهای بشر نیاز به آموختن از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است.

او  با بیان اینکه انسان‌ها ضعیف متولد اما همین موجود ناتوان به جانشین خداوند روی زمین تبدیل می‌شود افزود: انتقال از این ضعف به قدرت محصول آموختن است و انسان بر اثر یادگیری در طول سال‌های عمر خود به مراتب تواناتر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه فقط یک ساختمان نیست بلکه جایگاهی برای پرورش انسان‌هاست بنابراین مدرسه و مدرسه‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند تصریح کرد: آموختن حق همگان است و تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا این حق به میزان مناسبی در اختیار همه آحاد جامعه قرار گیرد.

او  با بیان اینکه طرح آجر به آجر با هدف مشارکت همه مردم در کار مدرسه‌سازی در حال اجراست تا هر کسی با سرمایه اندک در فرایند انسان‌سازی دخیل شود تاکید کرد: مدرسه‌سازی رسالت بزرگی بوده که خدمات آموزشی را به مردم این سرزمین ارائه می‌کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم تا هیچ دانش‌آموزی محروم از دسترسی به فرصت یادگیری نباشد گفت: افزایش ۶ برابری اعتبارات نوسازی مدارس از ۹۶ تا ۹۹ در این استان نشان می‌دهد دولت اولویت خود را تشخیص داده است.

وی اظهارداشت:در سال ۹۶ حمایت دولت از خیران ۸۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که این رقم در سال ۹۹ به ۲ هزارو ۳۰۰میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

هنرستان فنی‌وحرفه‌ای ابوذر دارای یک سالن ورزشی و کارگاه‌های تخصصی دروس فنی‌وحرفه‌ای بوده که از سال ۸۸ به طور کامل تخریب و هم‌اینک در سه هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار