به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سردار القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به رضایتمندی ۹۲ درصدی شهروندان از پلیس در سطح استان ایلام، گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۲۴۴ هزار و ۶۲۸ تماس مردمی با مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ ثبت شده که از این تعداد تماس ۷۴ هزار و ۴۹۵ تماس آنها عملیاتی و در راستای رسیدگی به موضوعاتی همچون نزاع و درگیری، سرقت و تعداد ۱۵۹ هزار و ۵۲۱ تماس با ارائه مشاورههای انتظامی پاسخ داده شده و تعداد ۱۰ هزار و ۶۱۲ تماس غیر قابل پیگیری بوده است.
او سامانه ۱۹۷ را پل ارتباطی بین مردم و پلیس عنوان کرد و افزود: امسال، هم استانیهای عزیز بیش از ۸ هزار تماس با این سامانه برقرار که ۵۰ درصد از تماس گیرندگان از عملکرد کارکنان پلیس قدردانی کرده اند و این موضوع علاوه بر سنگینتر شدن وظیفه پلیس، موجب خواهد شد تا کارکنان با تلاش بیشتری برای تحقق امنیت و آرامش مردم تلاش کنند و این خود یک سرمایه اجتماعی است.
فرمانده انتظامی استان ایلام راه اندازی سامانه مشاوره تلفنی پلیس پاسخگو را یکی دیگر از برنامههای، پلیس پاسخگو عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت ارائه خدمات مشاورهای به عموم مردم، شهروندان میتوانند با شماره ۰۹۶۵۸۰ تماس و از خدمات مشاورهای رایگان بهرهمند شوند.
فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه با بیان اینکه آگاهی بخشی، آموزش همگانی و مشاوره نقش مهمی در پیشگیری از جرائم و ناهنجاریهای اجتماعی دارند، اعلام کرد: معاونت اجتماعی انتظامی استان با فعال کردن چارت مددکار اجتماعی در ۱۵ کلانتری در سطح استان و استفاده از کارشناسان و مشاوران مجرب از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۰ هزار پرونده در مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتریهای استان رسیدگی و ۷۲ درصد این پروندهها منجر به مصالحه شده است.
انتهای پیام/ د