سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره جزئیات رسیدگی به سه پرونده مطبوعاتی در هفته جاری توضیحاتی داد.

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دادگاه‌های مطبوعات هفته جاری اظهار کرد: روز یکشنبه (۲۴ اسفندماه ۱۳۹۹) در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی، ۳ پرونده بررسی شدند.

وی ادامه داد: پرونده اول متعلق به مدیر مسئول خبرگزاری فارس و ۲ نفر خبرنگار به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر بود که هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب متهمان را مجرم دانست و به اتفاق آرا آن‌ها را در این اتهام مستحق تخفیف دانست.

مومنی راد درباره جرئیات رسیدگی به پرونده دوم گفت: این پرونده مربوط به مدیر مسئول خبرگزاری فارس و یک خبرنگار به اتهام نشر مطالب خلاف واقع بود که هیات منصفه با اکثریت آرا متهمان را در اتهام مذکور مجرم دانست و همچنین آن‌ها را در این اتهام مستحق تخفیف دانست.


بیشتر بخوانید


سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات با اشاره به رسیدگی به پرونده سوم بیان کرد: در این پرونده دو متهم حضور داشتند یکی مدیر مسئول روزنامه فرهنگ آشتی و دیگری مدیر مسئول روزنامه مغرب که به اتهام توهین به مقام معظم رهبری و نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر در محاکمه شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این پرونده هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام توهین به مقام معظم رهبری و همچنین نشر اکاذیب متهمان را مجرم شناخت و با اکثریت آرا متهمان را مستحق تخفیف دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
کدوم پرونده خب اینارم بگید ناقضه
آخرین اخبار