استاندار آذربایجان غربی گفت: بی تفاوتی آن‌ها نسبت به بیماری کرونا، کاهش بیماران کرونایی در استان را با کندی مواجه کرده است.

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در گفت‌‌وگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقدامات کرونایی این استان از ابتدا تا به امروز گفت: از روز اولی که بحث کرونا در کشور مطرح شد، ستاد استانی کرونا تشکیل شد و تا الان حدود ۱۱۵ جلسه با ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل دادیم.

شهریاری با اشاره به علل افزایش شیوع بیماری در استان آذربایجان غربی ادامه داد: پیک‌های اول و دوم شدت زیادی در استان نداشت، ولی پیک سوم که از آبان ماه آغاز شد، به دلیل تراکم جمعیتی بالا در استان و رفت و آمد‌هایی که به دلیل پایانه‌های مرزی انجام می‌شود و همچنین وجود مهاجران غیرقانونی که قصد دارند از کشور‌های همسایه خارج شوند و آمار بالایی دارند و جمعیت بالای ۶۰ سال این استان، شرایط استان حدود یک ماه قرمز بود که با مدیریت آن، وضعیت را بهبود بخشیدیم و در حال حاضر بستری‌های کرونایی استان حدود ۱۳۰۰ نفر نسبت به ۵ ماه گذشته کاهش پیدا کرده است و در ۵ ماه گذشته با ثبات رو به رو بوده است.

او تصریح کرد: عدم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، خستگی مردم و بی تفاوتی آن‌ها نسبت به بیماری کرونا، کاهش بیماران کرونایی در استان را با کندی مواجه کرده است و گاهی به آن شیب افزایشی داده است.

استاندار آذربایجان غربی در پایان در خصوص محدودیت‌های این استان گفت: محدودیت‌های استان آذربایجان غربی با تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود که براساس تصمیمات این ستاد، رفت و آمد به شهر‌های قرمز و نارنجی با پلاک‌های غیربومی ممنوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
مسئول همه این کشته ها و طولانی شدن کرونا خود دولت است . چرا بیخیال شده . چرا راه ها را نمی بندند اون آقایونی که میرند مسافرت پول دارند که میرند ویلا هم دارند که میرند پس اگه پنج ملیون جریمه هم وضع کنید میدند و میرند . این همه بازارها شلوغ خیابانها ترافیک . راههای کشور همه قفل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
وقتی مسئولین با معیشت مردم بی تفاوت هستن مردم هم دیگه به حرف مسئولین گوش نمیدن چیز عجیبی نیست
آخرین اخبار