شهردار تهران گفت: ما در این شرایط از کسی جز خداوند کمک نگرفتیم، به قولی که دادیم عمل کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح ایستگاه‌های مترو و ٤٠ دستگاه اتوبوس اظهار کرد: امسال ما سال سختی را پشت سر گذاشتیم، کرونا در کنار تحریم و شرایط اقتصادی حضور داشت البته این ویروس برای همه شهرداری‌ها وجود داشت، اما در کشورما علاوه بر کاهش درامد موجب افزایش هزینه هم شد.

وی ادامه داد: ما در این شرایط از کسی جز خداوند کمک نگرفتیم، به قولی که دادیم عمل کردیم و ٩ ایستگاه مترو از ان تعدادی که گفته بودیم به افتتاح رسید.

شهردار تهران افزود: هر ایستگاه مترو ٣٠٠ میلیارد تومان برای ما هزینه داشت و در این شرایط از بودجه شهرداری و اوراق مشارکت استفاده کردیم؛ همچنین هزینه‌های کنونی اصلا قابل قیاس با گذشته نیست.

حناچی یادآور شد: هزینه احداث تونل در حال حاضر هزار میلیارد تومان است که قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست، همچنین در این دوره ما تعدادی اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کردیم که همه آن‌ها مجهز به فیلتر دوده هستند و انشالله نسل اول اتوبوس برقی را هم وارد می‌کنیم.

وی گفت: با گشایش هر ایستگاه مترو ۳۰ هزار نفر به طور متوسط به مسافران مترو افزوده می‌شود؛ اگر این ایستگاه‌ها تبادلی باشد این رقم تا ۵۰ هزار مسافر نیز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار