طی روز‌های اخیر با افزایش تعداد موارد مثبت بستری و سرپایی کرونا به ویژه در شهرستان گردشگرپذیر سامان، روند شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری در حال اوج‌گیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: طی روز‌های اخیر با افزایش تعداد موارد مثبت بستری و سرپایی کرونا به ویژه در شهرستان گردشگرپذیر سامان، روند شیوع کرونا در استان در حال اوج‌گیری است و افزایشی شد.

او افزود: پس از موج سوم شیوع کرونا در استان در مهر و آبان، روند شیوع ویروس با اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی از آذرماه رو به کاهش گذاشت، اما به طور مجدد از هفته اول اسفند، روند شیوع کرونا در وضعیت افزایشی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: پس از آن در هفته سوم شرایط باثباتی را پشت سر گذاشتیم، اما طی روز‌های اخیر ۳۰ درصد جواب آزمایش بیماران سرپایی مثبت گزارش شده و تعداد بیماران بستری در استان دو رقمی شده است.

او با بیان اینکه زنگ هشدار شیوع کرونا در استان به صدا درآمده است ادامه داد: با توجه به مناسبت‌های پیش رو، باید تمهیدات سخت‌گیرانه‌تری در نظر گرفته شود تا شیوع کرونا در استان وارد خیز چهارم نشود.

شیرانی افزود: بر اساس مستندات و گزارش‌های موجود این استان از استان‌های پرخطر شیوع کرونا به شمار می‌رود و باید با اطلاع‌رسانی به مردم آن‌ها را نسبت به دوری از دید و بازدید عید، سفر رفتن و برپایی دورهمی‌های تشویق کرد.

او اضافه کرد: نگرانی‌ها در خصوص شهرستان سامان بیش از دیگر شهرستان‌ها است چرا که در روز‌های اخیر تعداد موارد بستری و سرپایی این شهرستان با افزایش بالایی مواجه شده و از آنجا که یک منطقه گردشگری است ممکن است است شرایط در نوروز با وخامت بیشتری همراه شود.

شیرانی گفت: تمامی مراکز تفریحی، گردشگری و اقامتی در استان در نوروز تعطیل است و نباید در رستوران‌ها غذا مصرف شود و تنها به صورت غذای بیرون‌بر فعال باشند.

او، مراسم‌های دسته جمعی به ویژه مراسم ترحیم و ختم را شایع‌ترین علت شیوع کرونا در استان عنوان کرد و افزود: همچنان توصیه می‌شود تا مردم استان از برپایی دورهمی‌ها خودداری کرده و در صورت ضرورت دید و بازدید به مدت بسیار کوتاه، در فضای باز و بدون پذیرایی انجام گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار