هادی رجایی نیا از ثبت نام ۳۷۸ نفر از داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تا به امروز در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   هادی رجایی نیا مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه آغاز ثبت نام از داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر‌ها از ۲۰ اسفند ماه شروع شده است گفت: تا این لحظه در بین ۲۴ شهر استان خراسان شمالی ۳۷۸ نفر اقدام به ثبت نام کرده اند که ثبت نام ۳۲۵ نفر نهایی شده است و ۵۳ نفر نیز در حال بررسی مدارک و تاییده نهایی هستند.


بیشتر بخوانید 


او با بیان اینکه از این ۳۲۵ نفر ۷۵ نفر سابقه عضویت در شورا‌ها را در گذشته داشته اند گفت:۲۵۰ نفر فاقد سابقه عضویت هستند همچنین از این تعداد ۲۹۳ نفر اقا و ۳۲ نفر خانم هستند.

اوافزود:۵ نفر از ثبت نامی‌ها زیر دیپلم هستند که سابقه عضویت در شورا را در گذشته داشته اند و امکان ثبت نام برای ان‌ها فراهم بوده است، ۱۲ نفر دیپلم ۳۴ نفر فوق دیپلم، ۱۷۳ نفر مدرک لیسانس، و ۹۰ نفر مدرک فوق لیسانس دارند، مدرک دکتری۴ نفر همچنین۷ نفر نیز حوزوی هستند.

رجایی نیا با بیان اینکه فرایند ثبت نام در فرمانداری‌ها حدود یک ساعت طول میکشد و به همین دلیل سه روش غیر حضوری در ستاد انتخابات پیش بینی شده است گفت:روش اول با استفاده از پرتال ستاد انتخابات کشور، روش دوم توسط اپلیکیشن‌های دسک تاپی و روش سوم حضور در دفاتر پیشتوان دولت بوده می‌باشد.

او با بیان اینکه فردا تا ساعت شش عصر ثبت نام انجام خواهد گرفت و تمدید نخواهد شد گفت: اگر کسی مسئولیتی در دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان دارد باید در هنگام ثبت نام استعفا و پذیرش استعفا خود را تحویل دهد و در مسیولیتی شاغل نباشند.

او با اشاره به اینکه شورا‌ها پل ارتباطی بین دولت و مردم هستند گفت: شورا‌ها جایگاه بالایی در قانون اساسی دارند و ظرفیت خوبی برای توسعه مناطق خود دارند.

طاهر رستمی فرماندار اسفراین نیز با اشاره به اینکه در دو شهر اسفراین و صفی آباد مجموع افرادی که ثبت نام کرده اند۴۶ نفر می‌باشند گفت: ۳۵ نفر در شهر اسفراین و ۱۱ نفر در شهر صفی اباد ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳ نفر خانم و ۴۳ نفر اقا بوده است.

او افزود: ۳۹ نفر حضوری و ۷ نفر غیر حضور‌ی ثبت نام کرده اند.

رستمی گفت: در زمینه مدرک تحصیلی ۲۸ نفر مدرک کارشناسی ۱۷ نفر کارشناسی ارشد و یک نفر نیز با مدرک کاردانی برای شورای شهر این شهرستان ثبت نام کرده اند.

همچنین ذوالفقاری سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان گفت:تا به امروز تعداد کل ثبت نامی‌ها ۵۱ نفر بوده است که شهر شیروان ۳۵ نفر شهرزیارت ۸ نفرشهر لوجلی ۴ نفر و شهر قوشخانه نیز ۴ نفر بوده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.