سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در حال بررسی گزارش‌ها در خصوص واکسن آسترازنکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، سازمان ملل جهانی بهداشت اعلام کرد هیئت مشورتی این سازمان در حال بررسی واکسن ضد کرونای آسترازنکا است؛ اما تا کنون شاهدی مبنی بر اینکه مشکلی از این واکسن ناشی شده باشد را پیدا نکرده است.

«کریستین لیندمایر» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه اعلام کرد: به مجرد آنکه سازمان جهانی بهداشت به درک درستی از این وقایع برسد، فورا تمامی نتایج را مطرح خواهد کرد.

او در ادامه افزود: تا امروز هیچ دلیلی بر این مسأله که حوادث رخ داده ناشی از این واکسن بوده، در دست نیست و مهم آن است که کارزار واکسیناسیون ادامه یابد تا ما بتوانیم جان‌ها را نجات داده و مانع ابتلا به موارد خطرناک ویروس شویم.

از سوی دیگر، «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهان بهداشت در گفتگو با خبرگزاری نووستی اعلام کرد: بررسی گزارش‌ها یک هفته کامل زمان خواهد برد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، تا هشتم مارس، کشور‌های اتحادیه اروپا و انگلیس ۱۵ مورد ترومبوز ورید عمقی (تشکیل لخته خونی در دیواره داخلی یک ورید عمقی) و ۲۲ مورد آمبولی ریه در میان افرادی که واکسن آسترازنکا را دریافت کرده اند و شمار آن‌ها به ۱۷ میلیون عدد می‌رسد، به ثبت رسیده است.

روز پنجشنبه دانمارک، ایسلند و نروژ اعلام کردند به دلیل مشاهده موارد لخته شدن خون، استفاده از واکسن آسترازنکای دانشگاه آکسفورد را به حالت تعلیق در آوردند. همچنین روز گذشته رسانه‌های خبری اعلام کردند در پی اعلام چند مورد لخته شدن خون در افراد واکسینه شده با واکسن آسترازنکا، استفاده از این واکسن در ایرلند به تعویق افتاد. همچنین امروز آلمان و اندونزی هم اعلام کردند به جمع کشور‌هایی پیوسته اند که واکسن آستروزنکا را به حال تعلیق درآورده اند.

همچنین شماری کشور‌های دیگر؛ علاوه بر کشور‌های ذکر شده تا کنون استفاده از آسترازنکا را تعلیق کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار