با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و داغ شدن بازار چهارشنبه سوری در خانه بمانیم تا جان خود را از آسیب‌های احتمالی در امان نگه داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،با نزدیک شدن به آخرین چهارشنبه سال ۹۹ و مراسم پایانی آن برخی افراد جان خود را با آتش بازی و مواد محترقه به خطر می‌اندازند.

تا کنون ۲۶۳ مصدوم و ۵ فوتی گزارش شده است. آسیب‌های چهارشنبه بسیار جدی بوده و در بیمارستان‌ها ۳۱ مورد قطع عضو و ۹۰ مورد سوختگی گزارش شده که بسیار نگران کننده است. بیشترین سن آسیب دیده مربوط به افراد ۱۵ تا ۲۵ سال است.

بهتر است با توجه به ویروس کرونا این روز را در خانه بمانیم تا از آسیب‌های جدی در امان باشیم.

برای جزئیات بیشتر گزارش زیر را مشاهده کنید.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
جشن و شادی سنت قدیم چهار شنبه سوری ایرانیان خردمند را با بی خردیهایتان چهار شنبه سوزی دردناک رنج آور غیرقابل جبران تبدیل نکنید با بی برنامگی هاتون و اعمال و رفتار غیر ایمن هاتون ، سوری یعنی جشن شادی کردن خردمندانه نه سوزی بی خردانه زمان قدیم هر خانواده ایی در کف خانه های حیاط دارشون یا کف کوچه هاشون با هماهنگی بزرگترهاشون با چوبهای ضایعاتی توی یه تشت فلزی می ریختند یه آتش کوچک ایمن درست می کردند و همه اعضای خانواده ها از روش چندین بار می پریدند و یه چیزهایی هم در حال پریدن از روی آتیش می گفتن بعدشم مراسم قاشق زنی بود در منازل برای دریافت دادن هدیه به یکدیگر و خبر عید سعید نوروز را دادن و هرگز کسی در آتش نمی سوخت چرا که آتش توسط بزرگترها کنترل شده و ایمن بود و کسی هم درون آتش وسایل قابل انفجار نمی انداخت همه خردمندانه این چهارشنبه سوری را با شادی و خوشی دورهمی و با خوردن شام و شیرینی و آجیل خوری و خنده و پایکوبیهای زیبا تا آخر شب به اتمام می رساندند و با سلام و صلوات به خانه هایشان می رفتند نه پلیسی نه مامور آتشنشانی نه مامور اورژانسی هم هرگز در خیابانه و کوچه ها دیده نمی شد چرا که همه جشن را خردمندانه برگذار می کردند نه مثل الان پناه بر خدا می بریم یه مشت روانپریش هم خودشون رو می سوزونند هم اطرافیانشون رو می سوزونند هم با انفجارهای وحشتناک مواد محترقه با عث اذیت و آزار دیگران می شوند و خودشان را به کشتن می دهند و قطعی عضو پیدا می کنند اون قدیمها از این روانپریشیها خبر نبود که نبود بلا به دور نمی دانیم در این دوره زمانه چرا انقدر بی خردهای روانپریش به وفور زیاد شده اند مخلص کلام مواظب خودتان و خانواده هایتان باشید و جشن زیبای چهار شنبه سوری را به چهار شنبه سوزی غیر قابل جبران درد و رنج آور به عزاداری تبدیل نکنید با اعمال و رفتارهای روانپریشانه بی خردانتون و تمامی نکات ایمنی بهداشتی ضد کرونایی رو هم جدی بگیرید و رعایت کنید سلامت و شادکام و پایدار باشید ایرانیان خردمند و بصیر . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
مخلص کلام ؟؟؟!
آخرین اخبار