ظریف گفت: سرمای کرونا، سرمای بیداد، سرمای تحریم امروز در آستانه زوال است؛ امروز به همت دانشمندان، کرونا به یاری خدا ریشه کن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد جواد ظريف وزیر امور خارجه كشورمان، امروز در مراسم نوروز ۱۴۰۰ که با حضور وزرای علوم و میراث فرهنگی و دیپلمات‌ها و سفرای خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، طی سخنانى گفت: جشن نوروز جشن ملی و جهانی، جشن فرهنگی، طبیعت و جشن نو شدن و خالی کردن قلب‌ها از هر کینه، حسد و آز و جشن نو شدن طبیعت، نو شدن سال و نو شدن قرن و روز است. نوروزی که امروز نه تنها از شبه قاره تا ترکیه و عراق و سوریه آن را جشن می‌گیرند، بلکه در جای جای جهان هر که با فرهنگ حافظ، سعدی و فردوسی آشناست، هر که رومی را می‌شناسد نوروز را می‌شناسد و این روز را جشن می‌گیرد.

ظریف گفت: سرمای کرونا، سرمای بیداد، سرمای تحریم امروز در آستانه زوال است. امروز به همت دانشمندان، کرونا به یاری خدا ریشه کن خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در یک سال گذشته باید یک درس از کرونا فراگرفته باشیم و اگر این یک درس را نیاموخته باشیم، این سال به هدر رفته است و درسی که فراگرفتیم این است که دنیا یک قدر قدرت دارد و آن ذات مقدس باریتعالی است.

ظریف گفت: قدر قدرتی در جهان نیست، آن‌ها که صدای قدرت نظامی، اقتصادی، علمی و فرهنگی و تبلیغاتیشان گوش فلک را پر کرده بود در مقابل این ویروس که به چشم نمی‌آید، زانو زده بودند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: باید بپذیریم بعد از یک سال تحمل این درد و رنج که همه ما به هم پیوسته ایم و آینده همه ما جدایی ناپذیر است. باید بپذیریم همانطور که نیاکان ما در این سرزمین پاک به ما آموخته اند، باید شادی‌ها را تقسیم و در شادی و در غم یکدیگر شریک باشیم.

وی گفت: پیشرفت در کنار عقب ماندگی، غنا در کنار فقر، ناامنی در کنار امنیت و صلح در کنار جنگ قابل جمع نیست، جهانی شدن به معنی جدایی ناپذیر ماست.

ظریف افزود: همه در یک کشتی نشسته ایم. آینده بشریت آینده مشترک است. کرونا باید آموخته باشد نمی‌توانیم در غم یکدیگر شاد باشیم. نمی‌توانیم در ناامنی یکدیگر امنیت داشته باشیم. قرنی را پشت سر می‌گذاریم که ناامنی، احتکار واکسن و ... داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار