عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اصلاح ساختار بودجه باعث افزایش درآمد‌های مالیاتی و کاهش وابستگی دولت به درآمد‌های نفتی خواهد شد.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مجلس باید از تمام توان خود برای تحقق اصلاح ساختار بودجه در سال ۱۴۰۰ استفاده کند، گفت: با اصلاح ساختار بودجه قطعا شاهد افزایش درآمد‌های مالیاتی، کاهش وابستگی دولت به درآمد‌های نفتی، کاهش هزینه‌های جاری و رشد سهم پروژه‌های عمرانی از بودجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس نیز درباره اصلاح ساختار بودجه مطالعاتی را انجام داده است، ادامه داد: باید مجلس و دولت  از این پژوهشها استفاده کنند تا در سال آینده بتوانیم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این بحث بتوانیم تحولی در این حوزه ایجاد کنیم.

نماینده مردم شیراز  با تاکید براینکه اصلاح ساختار بودجه بخشی از مشکلات کشور را حل می‌کند، افزود: ما باید در بحث شکلی و محتوایی به بودجه شرکت‌های دولتی که به نوعی به بودجه سالانه متصل هستند هم ورود جدی داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه گفت: دخل و خرج کشور باید سیاست تمرکززدایی را دنبال کند، چراکه با اصلاح ساختار بودجه اعتبارات موجود به پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد که بازدهی بالایی داشته باشند همچنین هزینه شرکت‌های دولتی نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار