مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس از فروش ۷ ملک دولتی در استان به ارزش ۱۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بابک دایی با اشاره به طرح فروش املاک مازاد دولتی با هدف تأمین بخشی از هزینه دستگاه‌های اجرایی، گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۲۳ فقره ملک دولتی فارس در سامانه «سادا» ثبت شده که از این تعداد ۱۷۸ فقره ملک به ارزش ۸۲۰ میلیارد تومان برای فروش و مولد سازی شناسایی شده و در نهایت اطلاعات ۱۲۶ فقره ملک به ارزش ۷۶۵ میلیارد تومان به وزارت اقتصاد ارسال شده است.

او با بیان این که وزارت اقتصاد مجوز فروش ۵۶ فقره ملک به ارزش ۵۵۹ میلیارد تومان صادر کرده است، اظهارداشت: تاکنون از محل فروش ۷ فقره ملک که ۵ فقره آن مربوط به استانداری و دو فقره مربوط به جهاد کشاورزی فارس است، بیش از ۱۰ میلیارد تومان به خزانه واریز شده است.

مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس به صدور اسناد خزانه برای تأمین هزینه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی و پرداخت مطالبات پیمانکاران اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۳۱۵ میلیارد تومان اسناد خزانه در قالب ۲۳۸ میلیارد تومان اوراق تسویه خزانه نوع اول و ۷۷ میلیارد تومان نوع دوم برای فارس قطعی و نهایی شده است.

دایی با بیان این که سهم استان فارس از اسناد خزانه ۱۲۷۷ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۲۷۰ میلیارد تومان از آن توزیع شده است، گفت: از این میزان ۶۹۲ میلیارد تومان اسناد خزانه جذب شده و ۵۷۷ میلیارد تومان جذب نشده است.

او یاد آور شد: از ۱۸۵ د ستگاه اجرایی و شهرداری استان تاکنون ۶۲ دستگاه اجرایی و شهرداری از ۹ تا ۱۰۰ درصد اسناد خزانه را جذب کرده اند و آب منطقه‌ای و علوم پزشکی بیشترین سهم را در اسناد خزانه دارند که هر کدام به ترتیب ۷۰ و ۷۲ درصد جذب داشته اند.

مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی برای جذب این اسناد تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار