رئیس کل دادگستری گلستان از بروز شدن بانک اطلاعات مجرمان خطرناک و سابقه دار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این بانک اطلاعاتی با مشارکت دادگستری، نیروی انتظامی و اداره کل زندان‌های استان به روز و در سامانه ساما ثبت می‌شود و وظیفه‌ تکمیل و به روز رسانی این بانک اطلاعاتی بر عهده دادستانی مرکز استان است.

هاشمیان ادامه داد: تجمیع اطلاعات مجرمان سابقه دار و خطرناک در قالب سامانه ساما، کار را برای رصد و پایش این مجرمان راحت و سریع می‌کند.

او ادامه داد: مجرمانی که دوره محکومیت آنان تمام و آزاد می‌شوند و یا مرخصی می‌روند نیز در قالب این سامانه از طریق زندان به نیروی انتظامی و دادستان‌ها اعلام می‌شود تا با پایش این افراد از ارتکاب دوباره جرم از سوی آنان پیشگیری شود.

او گفت: دسترسی به این سامانه برای قضات هم فراهم می‌شود تا هنگام صدور رای و بررسی پرونده مجرمان خطرناک، راحت‌تر سوابق آنان را بیابند.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: علاوه بر مجرمان سابقه دار و خطرناک و کارچاق کن ها، اطلاعات مربوط به ضامن‌ها و شاهدان حرفه‌ای که اطراف دادسرا‌ها و محاکم پرسه می‌زنند و در ازای دریافت پول در پرونده‌های زیادی ضامن می‌شوند یا شهادت می‌دهند نیز در این سامانه ثبت و در اختیار شعب قرار می‌گیرد.

او افزود: شهادت و ضمانت افرادی که در این سامانه ثبت می‌شود در دادگاه پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.