معاون امور هنری و سینمایی چهارمحال و بختیاری، از خسارت ۱۴۰ میلیارد ریالی کرونا به بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام فرجی معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ویروس کرونا، ۱۴۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرده است.

او افزود: در این مدت ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به یک‌هزار و ۱۲۰ نفر از هنرمندان بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر استان پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


نجفی اضافه کرد: در یک سال گذشته فعالیت‌های هنری به خصوص در حوزه‌های موسیقی و تئاتر‌های صحنه‌ای با تعطیلی و نیمه‌تعطیلی مواجه شد.

او اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی به حداقل رسید و در صورت برگزاری هم با تعداد محدود، بدون اعلام فراخوان انجام شد و در این مدت امرار معاش بسیاری هنرمندان با مشکل مواجه شد و دوران شیوع ویروس کرونا، آموزشگاه‌های آزاد موسیقی با حدود یک‌سوم ظرفیت خود فعالیت کردند.

نجفی گفت: در این مدت فعالیت سینما‌ها به حالت تعطیلی و نیمه‌تعطیلی درآمد و فعالان این عرصه به‌خصوص تهیه‌کنندگان با آسیب جدی مواجه شدند.

او ادامه داد: یکی از بهترین راهکار‌ها برای حمایت از هنرمندان رشته‌های مختلف به خصوص فعالان عرصه هنر‌های تجسمی، خرید تولیدات آن‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری است و این اقدام علاوه بر معرفی فرهنگ، آداب و رسوم اقوام، باعث تقویت تولیدات فاخر هنری و تقویت وضعیت معاش هنرمندان می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار