مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق ماهی قرمز رد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی محسن نژاد مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: امسال ۱۰ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۸۰۰ قطعه ماهی قرمز و تزئینی در ۸۴ مرکز با پروانه و بدون پروانه شهرهای مشهد، چناران، تربت‌حیدریه، گناباد و سبزوار تولید شده است.


او افزود: از این تعداد ۴۷ مرکز تولید در مشهد و مابقی در سایر شهرستان‌های استان مشغول فعالیت هستند.

مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: بیشتر ماهی قرمز توزیع شده در این استان از استان‌های گیلان و مازندران تامین می‌شود.

محسن نژاد بیان کرد: کنترل حمل و نقل و صدور گواهی جهت محموله ماهی قرمز پس از بازدید و حصول اطمینان از سلامت آن‌ها و انجام مکاتبات لازم با ارگان‌های ذیربط جهت جلوگیری از حمل و نقل محموله های فاقد گواهی حمل در حال انجام است.

او تصریح کرد: نگهداری انواع دوزیستان، خزندگان و حلزون های آبی مخاطرات بهداشتی جدیدی را به خانواده تحمیل می‌کند و بر همین اساس نگهداری آنها ممنوع اعلام شده است و در صورت مشاهده چنین مواردی در مراکز تکثیر و مزارع پرورش ماهیان قرمز و همچنین مراکز عرضه ماهیان زینتی، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.


انتهای پیام/م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.