سردار ناظری گفت:مسافرت‌ها درایام نوروز تابع مصوبات ستاد کرونا است و تردد شبانه همچنان در همه شهر‌ها به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان امروز درجمع اصحاب رسانه به شعار نوروزی امسال مبنی بر امنیت، سلامت و نشاط بهاری اشاره کرد و گفت:پارسال علاوه برماموریت‌های ذاتی خود در همه مناطق درحوزه سیل، کرونا و... امدادرسانی‌های زیادی انجام داده ایم.

او افزود: دراستان کرمان در زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی بیش از دوهزارو ۱۰۰کیلومتر مرز‌های مشترک ازجنوب، شرق، شمال استان اعمال محدودیت شد که توان زیادی را ازپلیس استان سلب کرد.

سردار ناظری تصریح کرد: پلیس با اقتدار درکنار مردم بود به نحوی که ۶نفر از همرزمان ما درکنار مدافعان سلامت جان خود را دراثر ابتلا به کرونا ازدست دادند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: قرارگاه انتظامی امام علی(ع) هم همچون سال‌های قبل از ۲۶ اسفند امسال راه اندازی خواهد شد و تمام سازمان‌های امداد رسان و همکار دراین قرارگاه حضور دارند.

او افزود: درحوزه راهنمایی و رانندگی در دومرحله طرح اجرا می‌شود که مرحله دوم از ۲۸ اسفند آغاز و تا ۱۵فروردین ادامه دارد ,مسافرت‌ها درایام نوروز تابع مصوبات ستاد کرونا است و تردد شبانه همچنان در همه شهر‌ها از ساعت  ۲۱ تا ۳بامداد به قوت خود باقی است وامسال هم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باپویش درخانه بمانیم ازسفر‌های غیر ضروری پرهیز کنیم.

سردار ناظری تصریح کرد: درحوزه کرونا امسال اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده ازجمله راه اندازی قرارگاه امام رضا(ع) که بعد ازصدور فرمان مقام معطم رهبری ناجا باتمام توان درحوزه‌های مختلف برخورد جدی با محتکرین، راه اندازی نقاهتگاه، پذیرش بیماران در بیمارستان پلیس، رصد جرایم فضای مجازی درزمان کرونا و... را انجام داده است.

اوافزود:درحوزه تماس‌های ۱۱۰ شاهد رشد ۱۱درصدی بوده ایم که با تجمیع مراکز ۱۱۰ درسطح استان یک میلیون و ۸۰۰تماس برقرار شده است که بیش از ۸۰۰هزار تماس‌ها عملیاتی شده است.

سردار ناظری گفت:استان کرمان درکاهش تصادفات و تلفات رانندگی دربرون و درون شهری رتبه دوم را کسب کرده است که امسال برای اولین بار بهترین استان دراین زمینه بوده ایم که این کاهش تلفات حاصل تلاش‌های مسئولان و اصحاب رسانه بوده است ، امسال ۲۰۷ نفر کمتر در تصادفات کشته شده اند وسه هزارو ۶۳هزار نفر امسال کمتر مجروح وجود داشته که ۲۷درصد درزمینه مجروحان و مصدومان کاهش داشته ایم.

او توسعه دوربین‌ها را دربرخی از نقاط را خواستار شد و افزود: با تجهیز دوربین‌ها شاهد کاهش تلفات و سوانح راهنمایی و رانندگی خواهیم بود.

سردار ناظری  درادامه تصریح کرد: همکاران پلیس درکلانتری با بیش از ۲۰۰هزار پرونده قضایی، ۲۹۶ هزار جلب و ابلاغ اوراق قضایی، همچنین درحوزه پیشگیری درزمینه نگهبان محله، توسعه زیر ساخت‌های تامین امنیت، نصب جی پی اس خودرو و... اقدامات موثری برای تامین امنیت انجام داده اند.

او افزود: درحوزه کشف سرقت‌ها امسال ۱۹درصد افزایش سرقت و ۷۰درصد کشف سرقت بوده است،  ۱۱۳درصد از سرقت‌های مسلحانه کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود:درحوزه برخورد با اشرار و قاچاقچیان بیش از ۱۷۶ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که استان کرمان امسال با ۴۲ درصد افزایش کشف نسبت به مدت مشابه سال قبل رتبه اول را درکشف مواد مخدر کسب کرده است، بیش از ۵هزار و ۲۰۰منزل بازرسی و خرده فروشان دستگیر شده اند.

او باتاکید بر اینکه اجازه جولان و خودنمایی به اراذل و اوباش را نخواهیم داد گفت:امسال ۷۰۰اراذل و اوباش دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد چراکه آرامش و امنیت مردم خیلی مهم است.

سردار ناظری افزود: درحوزه برخورد با قاچاقچیان کالا امسال بیش از ۲۵۰میلیارد تومان ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار