مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: حوادث آخر سال باید جدی گرفته شود و دستگاه‌های امدادی استان قزوین برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال آمادگی کامل دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: دستگاه‌های امدادی همچون آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس و پلیس در همه شرایط آمادگی صددرصدی برای رویارویی با حوادث در تمام فصول را دارند.

مهدیخانی افزود: با توجه به تعطیلی مدارس، به نوعی انرژی جوانان تخلیه نشده و با استفاده از مواد محترقه به دنبال رفع اوقات خود هستند در حالی که جشن آئینی چهارشنبه سوری باید به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها در شرایط سخت کرونا اوقات خود را در کنار یکدیگر بگذرانند نه این که در بیمارستان باشند.

او با اشاره بر ضرورت حفظ آمادگی و برخورداری از رویکرد پیشگیرانه در چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: فرهنگ سازی و آموزش مهمترین راه برای پیشگیری از حوادث است. به طور قطع اطلاع‌رسانی در زمینه پیامد‌های منفی رفتار‌های پرخطر نظیر پرتاب مواد محترقه، نارنجک‌های دستی می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در کاهش سوانح ناشی حوادث چهارشنبه آخر سال داشته باشد.

مهدیخانی اضافه کرد: معلمان باید با استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه شاد آسیب‌های جدی استفاده از مواد محترقه را به دانش آموزان گوشزد کنند و رسانه‌ها با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های اطلاع رسانی عواقب ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه سوری را اطلاع رسانی کنند.

او همچنین با اشاره به خدمات چند روز اخیر دستگاه‌های امداد رسان در پی کاهش دمای هوا و کولاک در محور‌های مواصلاتی قزوین گفت: طی روز‌های اخیر دستگاه‌های امدادرسان به ۴ هزار و ۱۰۰ نفر مسافر خدمات رسانی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به شیوع کرونا جهش یافته در برخی مناطق استان گفت: این روز‌ها کادر درمان درگیر بیماران کرونا هستند و شهروندان نباید با بی‌احتیاطی و حوادث چهارشنبه سوری، بار مضاعفی بر دوش کادر درمان قرار دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار