مهم‌ترین حوادث ۲۴ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۴ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

بازداشت هنجارشکنان چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: افرادی که در شب چهارشنبه سوری باعث ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند برابر مقررات تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت قرار می‌گیرند و وسایل نقلیه آنان نیز به پارکینگ انتقال خواهد شد.

سرهنگ کاووس محمدی اظهار داشت: برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به شکل نادرست توسط عده‌ای محدود، موجب شده تا روز‌های پایانی سال به روز‌های نگرانی و اضطراب خانواده‌ها تبدیل شده و شاهد حوادث غم باری باشیم که بیشترین قربانیان آن، کودکان و نوجوانان هستند.

او افزود: پلیس مخالف شادی مردم نیست و خود را موظف می‌داند که امنیت شهروندان را در تمامی مراسمات برقرار کند، اما با بی نظمی و اخلال در امنیت مخالف است؛ خصوصاً در این برهه از زمان که ویروس کرونا در حال جولان دادن است و ازدحام شهروندان در چهارشنبه آخر سال قطعا زمینه را برای شیوع گسترده این بیماری خطرناک فراهم خواهد کرد.

معاون اجتماعی پلیس فارس با تاکید بر برخورد با هنجارشکنان چهارشنبه پایانی سال، تصریح کرد: افرادی که در شب چهارشنبه سوری باعث ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند برابر مقررات تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت قرار می‌گیرند و وسایل نقلیه آنان نیز توقیف خواهد شد.

سرهنگ محمدی از خانواده‌ها درخواست کرد، نظارت کافی بر فرزندان خود داشته باشند تا مبادا نوجوانان و جوانان با سهل انگاری و لحظه‌ای غفلت، حادثه‌ای ناگوار و گاهی جبران ناپذیر را رقم زده و شادی نوروز را به کام خود تلخ کنند.

در درگیری پدر با فرزند، مادر هم قربانی شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری قاتلی در شهرستان ممسنی خبر داد که با شلیک گلوله به زندگی پسر جوانش و همسر ۴۵ ساله خود پایان داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در خصوص وقوع یک فقره قتل در خیابان "مفتح" شهرستان ممسنی، بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری ۱۱ به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: با حضور پلیس در محل، جسد بی جان جوانی ۲۵ ساله و مادری ۴۵ ساله مشاهده شد که به علت اصابت گلوله جان خود را از دست داده بودند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تصریح کرد: پلیس در همان لحظات اولیه، قاتل ۵۴ که با اسلحه شکاری در صحنه حضور داشت را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه پدر قاتل در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی عنوان کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۰ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان موفق شدند در بازرسی از یک سواری پژو پارس، ۱۰ کیلو تریاک کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: روز گذشته مأموران کلانتری "۲۴ ابوذر" شیراز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو پژو پارس مشکوک و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰ کیلو تریاک کشف شده است، گفت: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی شد، بیان کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ نفر سارق سابقه دار شدند و در یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده، متهمان به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، اظهار داشت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف ۲ خودرو سرقتی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۲ دستگاه سواری مسروقه دارای سابقه سرقت از شیراز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به ۲ دستگاه سواری ال ۹۰ و پراید که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پس از استعلام از مرکز پیام، متوجه شدند که خودرو‌ها دارای سابقه سرقت از شهر شیراز می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد، از شهروندان خواست توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۲ دستگاه خودرو سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۲ دستگاه پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی عنوان داشت: ماموران پاسگاه انتظامی "سیوند" حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، به ۲ دستگاه سواری پراید که در حوالی یکی از روستا‌های این شهرستان حاشیه جاده پارک شده بود مشکوک شدند.

او افزود: با استعلام ماموران از سامانه پلیس مشخص شد این ۲ خودرو سابقه سرقت از شیراز دارد که طی هماهنگی به عمل آمده هر دو سواری به پارکینگ منتقل شد و اقدامات قانونی برای تحویل آن به مالباختگان صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی مرودشت با تاکید بر اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد، خاطر نشان کرد: شهروندان با نصب تجهیزات ایمنی مانند دزدگیر، قفل پدال و ... از سرقت رفتن وسیله نقلیه خود پیشگیری کنند و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

مبارزه هدفمند با سرقت در دستور کار پلیس فسا

فرمانده انتظامی فسا از کاهش ۴ درصدی وقوع سرقت در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: مبارزه هدفمند با سرقت و آموزش همگانی شهروندان در دستور کار انتظامی این شهرستان قرار دارد.

سرهنگ احمدهاشم قسام اظهار کرد: برخورد با پدیده سرقت، دغدغه مردم و اولویت اصلی پلیس است که بر همین اساس عوامل انتظامی فسا با اقدامات پیشگیرانه و افزایش تعداد واحد‌های گشتی و تعامل با مردم، به صورت شبانه روزی طرح‌های مبارزه با سرقت را اجرا می‌کنند.

او با اشاره به کاهش ۴ درصدی وقوع سرقت در سال جاری، افزود: در سال ۹۹ بیشترین وقوع سرقت مربوط به اماکن خصوصی، قطعات و محتویات درون خودرو و سرقت موتورسیکلت بوده است.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: در سال جاری ۵۹۹ نفر سارق دستگیر و کشفیات نیز ۱۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سرهنگ قسام تصریح کرد: مبارزه هدفمند با سرقت، پیشگیری از افزایش سرقت ها، ایجاد ناامنی برای سارقان در مناطق جرم خیز، آموزش همگانی، توسعه احساس امنیت روانی در جامعه و کم کردن فاصله زمانی کشف تا وقوع جرم، از جمله برنامه‌هایی است که به طور جدی در دستور کار یگان‌های انتظامی شهرستان فسا قرار دارد.

این مقام انتظامی به نقش برجسته سایر ادارات و نهاد‌ها در مقابله با پدیده سرقت اشاره و خاطر نشان کرد: پلیس متولی برخورد با سرقت است، اما مبارزه با جرم صرفاً با کشف جرم خاتمه پیدا نمی‌کند و باید سازمان‌های مختلف و آحاد مردم از هر قشر و صنفی نقش خود را در کنترل جرائم و تامین امنیت جامعه ایفا کنند.

کلاهبرداری از شهروندان با تماس واتس آپی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه برنده شدن در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی از شاکی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی با بیان اینکه تماس تلفنی با watsapp شگرد مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان است، بیان کرد: در پی مراجعه مردی میانسال به این پلیس مبنی بر برداشت غیر مجاز ۵۵۰ میلون ریال از حساب وی، بلافاصله رسیدگی به پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود از برقراری یک تماس واتساپی مبنی بر برنده شدن در یک مسابقه رادیویی اشاره کرد و گفت فرد کلاهبردار با بیان اینکه وزیر ارتباطات و فردی سرشناس سینمایی و تلویزیونی هستند از من خواست که برای دریافت جایزه خود کدی که به تلفن همراه ارسال شده است را برای وی بازخوانی کنم که پس از آن، مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال از حساب من برداشت شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد، گفت: متهم پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: این مجرمان معمولا اطلاعات شخصی و هویتی نظیر شماره کارت‌های بانکی شما را از قبل جمع‌آوری و ادعا دارند سامانه‌ای در اختیارشان است که تمامی اطلاعت کاربران را می‌توانند ببینند و از این روش اعتماد افراد را جلب و سپس اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ لذا شهروندان در صورت تماس‌های مشکوک در watsapp  از جواب دادن به آن‌ها خودداری کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان گذارند.

هشدار و توصیه‌های فرمانده انتظامی شهرستان آباده در خصوص چهارشنبه آخرسال

فرمانده انتظامی شهرستان آباده توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی در خصوص چهارشنبه آخر سال را ارائه کرد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی در این خصوص، بیان کرد: رفتار‌های پرخطر شب چهارشنبه آخر سال ویروسی است که حسرت و پشیمانی را منتقل می‌کند؛ لذا باید ماسک اندیشه و عقلانیت بزنیم.

او افزود: مجموعه انتظامی شهرستان آباده در نظر دارد با اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در راستای تامین امنیت عمومی و پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال، در چارچوب قانون و هماهنگی قضائی از هرگونه اقدامی که موجب اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش شهروندان مانند حرکات نمایشی با خودرو یا موتورسیکلت، استفاده از مواد محترقه و مواد آتش‌زا، حرکات غیر متعارف و... گردد، برخورد جدی و قاطع کند، لذا به جهت برجای گذاشتن خاطری خوش در مراسم چهارشنبه سوری آتی نظر شهروندان به مواد ذیل جلب می‌گردد:

۱-با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی و همچنین عدم حضور در تجمعات، از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و روشن کردن آتش در معابر و خیابان‌ها جدا پرهیز شود.

۲-قطع عضو، ضـایعه¬ای جبـران ¬ناپذیر است، با احتیاط و پرهیز از رفتار‌های پر خطر، زندگی را برای خود و دیگران تلخ نکنید.

۳-از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندانتان جلوگیری کرده و نظارت بر موضوع را جدی بگیرید؛ چرا که بیشتر کودکان معمولا به دور از چشم والدین، مواد محترقه و منفجره را خریداری و در جیب، کیف یا کمد اتاق پنهان می¬کنند، اما این مواد به دلیل درجه اشتعال پایین معمولا زود مشتعل می‌شوند و گاهی خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورند.

۴-شهروندان مـراقب رفتـار‌های خطـرناک و نـاهنجار مخلان نظم و امنیت باشند و در صورت لزوم مراتب را به واحد‌های گشت نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

۵-وحشت دیگران را دستمایه شادی خود قرار ندهید.

۶- اجازه ندهید بهار، خاطره‌های اندوهبار را برایتان تداعی کند.

۷-والدین عزیز برای پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال، نظارت بر رفتار فرزندان خود را جدی بگیرید.

۸- سرود شاد زندگی خود و دیگران را با رفتار‌های پرخطر به سکوت غمبار تبدیل نکنید

۹-از آتش بازی در نزدیکی پمپ بنزین‌ها و وسایل نقلیه که حامل بنزین و مواد سوختی هستند اجتناب کنید.

۱۰-با مواد محترقه و به بهانه دلخوشی، موجب ناراحتی دیگران نشوید.

۱۱- فراموش نکنید که بر افروختن آتش در دست شماست، اما اطفاء آن در اختیارتان نیست.

۱۲-دقت داشته باشید که مواد محترقه در مجاورت لوازم گرما زا و در هوای گرم حتی در جیب افراد ایجاد انفجار و اشتعال می‌کند.

۱۳-صدا‌های ناشی از انفجار می‌تواند موجب اختلال آنی در سیستم عصبی گردد.

۱۴-در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت و دیگر موارد مشکوک در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه، مراتب را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

۱۵-والدین گرامی، فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه کرده و آنان را از بازی با چنین موادی منع کنید.

۱۶- والدین گرامی، آثار سوختگی می‌تواند سیمای دلنشین فرزند دلبندتان را از او بگیرد، مراقب باشید.

۱۷-والدین گرامی، ظروف تحت فشار گاز و قوطی‌های حشره کش و اسپری‌ها را به خصوص در روز‌های آخر سال و چهارشنبه سوری از دسترس کودکان و افراد نابالغ دور نگه دارید.

۱۸- از پرتاب کردن مواد آتش زا مثل فشفشه، بالن، دارت و... بر روی درختان، پشت بام‌ها و منابع سوخت جدا خودداری شود.

۱۹-به نحوی برنامه ریزی کنید که قبل از آغاز ساعات پر ترافیک وپژه چهارشنبه آخر سال به منازل خود بر گردید.

کشف ۲۰ تن برنج احتکار در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف ۲۰ تن برنج احتکار به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری "۱۲ حضرتی" کازرون به منظور برخورد با قاچاقچیان کالا و مقابله با افراد سود جو و فرصت طلب، از دپو مقداری برنج احتکار در یک انبار در یکی از محلات این شهرستان مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار، موفق شدند ۲۰  تن برنج احتکار شده را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه ارزش این محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشابه در این خصوص، بلافاصله موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

تانتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار