عضو کمیسیون صنایع گفت: دو بال تولید صنایع و تولیدهای کشاورزی مانند محصولات باغی، زراعی و صیفی باید هم کدام متولی توزیع خود را داشته باشند.

محمد حسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گرانی کالاها به ویژه در پایان سال گذشته و اظهار نظر حجت‌الاسلام روحانی مبنی بر لزوم تشکیل وزارت بازرگانی برای رسیدگی به تنظیم گفت: راه حل این موضوع اجرای قانون است که آن را متوقف کردند. پیشتر، مجلس برای متولی‌های تنظیم بازار تصمیم درستی گرفت و دو بال تولید صنایع و تولیدهای کشاورزی مانند محصولات باغی، زراعی و صیفی هم کدام متولی توزیع خود را داشتند.

وی ادامه داد: اجرا نشدن چنین قانونی در چندین سال گذشته و در دهه هشتاد در فصول مختلف سال گرفتاری‌های بسیاری را ایجاد می‌کرد. معتقدم که مسئول تولید و تنظیم بازار یک نهاد باشد و جزیره‌ای عمل کردن موجب گرفتاری مردم و بخش‌های مختلف می‌شود. 


بیشتر بخوانید


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: زمان وجود وزارت بازرگانی مشکلات تنظیم بازار بسیار شدید بود و  شب‌های عید همیشه گرفتار بازار بودیم و واردات بی‌رویه به کشاورزان آسیب می‌زد. همچنین سخت‌گیری‌هایی رخ می‌داد که مردم به مشکل می‌خوردند. در خریدهای تضمینی محصولات و قیمت گذاری میوه‌ها در تابستان و مسائل مختلفی که بخش به تولید و توزیع بازمی‌گشت، آسیب‌هایی به بخش‌ها و مردم وارد می‌شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ۲۴ بهمن ماه ۹۱ قانون «تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی» را مجلس نهم به تصویب رساند تا در حوزه‌هایی مانند «تجارت اعم از صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی محصولات و کالا‌های اساسی زراعی، باغی و گیاهان دارویی» و «صنایع تبدیلی بلافصل ذیل با یک مرحله تبدیل در بخش کشاورزی» پراکندگی مسئولیت وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار