به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خودروسازی رنو فرانسه در سال ۱۸۸۹ میلادی فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت بازار هدف فعالیتهای خودروسازی خود را کشورهای درحال توسعه قرار داد و هدف از فعالیت خود را تولید خودروهای ایمن، با صرفه اقتصادی و تولید خودروهای با کیفیت قرار داد. نتیجه تحقیقات و فعالیتهای این شرکت، تولید اولین نسل رنو ساندرو در سال ۲۰۰۷ میلادی در کشور رومانیا و زیر نظر شرکت رنو بود.
سپس این شرکت در سال ۲۰۰۸، نمونه کراس اوور ساندرو یعنی ساندرو استپ وی را در کشور برزیل تولید کرد و به مشتاقان رنو عرضه کرد.
به دلیل شباهت ساختار فنی ساندرو و رنو ساندرو استپ وی، قطعات فنی این دو مدل خودرو رنو با هم تفاوت چندانی ندارند. بنابراین در ادامه میتوانید با قطعات یدکی رنو ساندرو و ساندرو استپ وی بیشتر آشنا شوید.
این قطعه یدکی، یکی از قطعات نگهدارنده موتور است. کاربرد این قطعه در هنگام گرفتن نیم کلاچ و ضربههای وارده به خودرو است که از لرزش موتور و اتاق خودرو جلوگیری میکند.
خودروهای رنو ساندرو و ساندرو استپ وی میتوانند از این قطعه در موتور خودرو خود استفاده کنند.
این قطعه یدکی رنو ساندرو دارای یک تسمه تایم، یک بلبرینگ شیاری و یک بلبرینگ تسمه سفتکن است.
برای از تایم خارج شدن موتور و تعویض کیت تسمه تایم دلایلی وجود دارد که آنها را با هم مرور میکنیم.
برای تست شل یا سفت بودن تسمه کافی است تسمه را با انگشت دست فشار دهیم. اگر تسمه ۲ الی ۳ میلی متر انعطاف داشت، در این صورت تسمه کارکرد خوبی دارد.
بهترین زمان تعویض کیت تسمه تایم، زمانی است که خودرو ۶۰۰۰۰ کیلومتر را طی کرده باشد.
این قطعه بسیار مهم و حیاتی در خودرو وظیفه انتقال نیرو چرخشی از موتور به قطعات دیگر خودرو مانند واتر پمپ، دینام، پمپ فرمان هیدرولیک و سیستم تهویه خودرو را دارد. موتور بدون تسمه دینام یا آسیب دیدگی آن قادر به کارکردن نخواهد بود.
بهترین زمان تعویض آن کارکرد بیش از ۵ سال یا طی مسافت بیش از ۸۰۰۰۰ کیلومتر است و البته ممکن است خودرو تا ۱۲۰ هزار کیلومتر هم کار کند و سپس زمان تعویض آن برسد.
به دلیل اهمیت حضور تسمه دینام در سیستم خودرو، سالم بودن آن هم اهمیت بالایی دارد.
البته نشانههایی برای خرابی تسمه دینام وجود دارد که ما را به سمت تعویض این قطعه حیاتی هدایت میکند. در ادامه برای شما علایم خرابی تسمه دینام را آوردهایم.
این قطعه، بلبرینگ چرخ را درون خود دارد. بلبرینگ چرخ هم وظیفه افزایش سرعت چرخها و راحتی چرخش چرخها حول محور پلوس را دارد. رانندگی با توپ چرخ خراب برای راننده خودرو میتواند خطرناک باشد و آسیبهای جدی به خودرو مانند قفل شدن چرخ یا خرابی پلوس را وارد کند. خرابی میل توپی چرخ عقب رنو علایمی دارد که میتواند برای شما اعلان هشدار باشد. در ادامه برای شما این نشانهها را بیان میکنیم.
این قطعه ارتباط بین پدال کلاچ و کیت کلاچ را برقرار میکند. زمانیکه راننده پدال کلاچ را فشار میدهد، ارتباط بین موتور و گیربکس را قطع کرده و راننده فرصت تعویض دنده را پیدا میکند. در سیستم کلاچ، در این حالت دیسک کلاچ آزاد شده و خودرو در حالت خلاص قرار میگیرد. اگر کابل کلاچ خراب شود، راننده به سختی میتواند تعویض دنده را انجام دهد. به همین سبب، خرابی کابل
کلاچ میتواند برای راننده بسیار خطرناک باشد. خرابی کابل کلاچ علایمی دارد که آنها را برای شما ذکر میکنیم.
این قطعه با کاهش استهکاک بین دو سطح، سبب آسان شدن چرخش چرخهای خودرو میشود و در نهایت صدای چرخش را کمتر میکند. این قطعه هم مانند دیگر قطعات یدکی رنوساندرو در هنگام خرابی علایمی دارد که میتواند هشداری برای تعویض قطعه را به ما بدهد.
در پایان
با آگاهی از اجزای فنی خودرو رنو ساندرو میتوانید رانندگی آسودهای را تجربه کنید.آگاهی از علایم خرابی اجزای فنی رنو میتواند شما را از زمان تعویض قطعات خودرو آگاه کند.
امیدواریم رنویار بتواند شما را در هنگام تعویض قطعات خودرو یاری کند و قطعات اصلی رنو ساندرو را در اختیار شما قرار دهد.
انتهای پیام/