مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی گفت: مستند تاج زاگرس با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از اول فروردین هر شب از شبکه مستند پخش می‌شود.

 جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،گفت:  مستند تاج زاگرس با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان از اول فروردین هر شب از شبکه مستند پخش می‌شود.

جباری اظهار کرد: این مستند در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی میترا روحی‌منش و روایتگری مهدی خلیلی  تولید شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی افزود: در این مستند جاذبه‌های تاریخی استان اعم از قره‌کلیسا چالدران، تخت سلیمان تکاب، مسجد جامع ارومیه، جاذبه‌های گردشگری مانند دریاچه ارومیه، غار سهولان مهاباد و آداب و رسوم مردمان این دیار به نمایش درآمده است.

جباری عنوان کرد: در این مستند به آذربایجان‌غربی به عنوان سرزمین اقوام و ادیان پرداخته و سعی شده است تا ایرانیان را با تاریخ، فرهنگ، مناطق مختلف و دیدنی، آشپزی و غذاها و دیگر جذابیت‌ها و سنت‌های این سرزمین آشنا کند و این استان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور به مردم ایران زمین  شناسانده شود.

این مجموعه در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۵ خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.