مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ما موفق به بومی سازی آنالایزر‌های اکسیژن شدیم و امیدواریم که تا پایان سال به بومی سازی دیگر گاز‌ها از قبیل مونوکسیدکربن دست یابیم.

مجتبی رضایی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: شرکت ما در زمینه ساخت دستگاه آنالایزر گازی لیزری گازی فعالیت می‌کند. این دستگاه کاربردهای متنوعی در زمینه های ایمنی صنعتی، بهینه سازی فرآیند و اندازه‌گیری  غلظت گاز‌های آلاینده‌های هوا دارند.

او افزود: تکنولوژی به کار رفته آنالایزرهای گازی به تازگی در دنیا شناخته شده است که بعد از کانادا ما در حال تجاری سازی این محصول هستیم که توانای کار در تمام شرایط سخت صنعتی و شهر‌های که آلودگی بیشتری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: ما موفق به بومی سازی آنالایزر‌های اکسیژن با حمایت شرکت گاز ملی ایران شدیم و امیدواریم که تا پایان سال به بومی سازی دیگر گاز‌ها از قبیل مونوکسیدکربن  برسیم.

رضایی بیان کرد: قیمت این دستگاه‌ها حدود ۱۵ تا ۵۰ هزار دلار است و تقریبا تمامی صنایع بزرگی که آلاینده‌های گازی زیست محیطی تولید می‌کنند و یا با گازهای خطرناک (سمی و یا قابل انفجار) سروکار دارند را می‌توان از مشتریان بالقوه آنالایزرهای گازی لیزری دانست.

این فعال فناور تصریح کرد: آنالایزرهای گازی یک دستگاه کاملا جدیدی است که جایگزین دستگاه‌های قدیمی می‌شود. بومی سازی این محصول به شدت از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

رضایی در خصوص تفاوت‌ها تمایز نمونه داخلی با نمونه‌های خارجی این محصول گفت: ما ادعای این را داریم که نمونه داخلی این دستگاه بسیار با کیفیت تر از نمونه‌های خارجی است.

او بیان کرد: محصول شرکت ما برخلاف نمونه‌های خارجی با هر نوع آب و هوای سازگار است، باتوجه به اینکه صنایع آلاینده ایران در جنوب کشور است که معمولا این مناطق هم دارای آب و هوای خاصی با رطوبت و دمای بالا هستند بنابراین محصولاتی که تولید می‌شود باید متناسب با آب و هوای‌های متفاوت و متغیر باشد در حالیکه ما در بومی سازی دستگاه‌های آنالایزر‌ها به این نکته بسیار توجه کرده ایم.

این فعال فناور افزود: آنالایزرهای گازی نقش اصلی در پایش و کنترل آلودگی دارند به همین دلیل  از طرف وزارت نفت به عنوان یکی از فناوری های مورد نیاز صنعت جهت ساخت داخل به شرکت های دانش بنیان پیشنهاد شده است. آنالایزرهای طراحی شده از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی آنالایزهای هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: پیش بینی می شود تولید این آنالایزرها در کشور می تواند نیاز صنعت نفت و دیگر صنایع را به یک محصول استراتژیک و تحریمی برطرف کرده  و  زمینه مناسبی برای صادرات محصولات با فناوری نوین و های تک را فراهم کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار