سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: در تلاش هستیم تا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره روند بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون متبوع خود گفت: در مورد ثبت نام داوطلبان انتخابات مشکلات زیادی داریم، چراکه تعداد مراجعه کنندگان بسیار زیاد است. اصلاح موادی از قانون انخابات در صحن انجام شد و موارد اعاده شده از سوی شورای نگهبان در کمیسون امور داخلی کشور و شورا‌ها اصلاح و تقدیم هیئت رئیسه شد.

او افزود: یکی از موارد مهم در اصلاح این قانون، بحث ثبت نام‌ها بود. پیشتر در روز‌های ثبت نام  نامزدهای ریاست جمهوری چند هزار نفر بدون تحصیلات کافی، سنوات و سوابق مدیریتی حضور پیدا می‌کردند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اظهار کرد: موضوع دیگر بحث تایید صلاحیت ها، معیار‌هایی مثل رجل سیاسی و مدیر و مدبر بودن است که طبق وظیفه ذاتی شورای نگهبان، این شورا می‌تواند داوطلبان انتخابات را احراز  صلاحیت کند. نکته بعد مربوط به سن داوطلبان است که با برگشت اصلاحیه از شورای نگهبان  سن داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ۴۰ تا ۷۵ سال تعیین شد، تلاش می‌کنیم اصلاح این قانون به انتخابات ۱۴۰۰ برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار