سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال که عمدتا ناشی از استفاده وسایل خطرناک و مواد محترقه است، هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد نائیجی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، گفت: در روز‌های منتهی به چهارشنبه آخر سال با حوادثی که منجر به فوت و یا مصدومیت تعدادی از هموطنان می‌شود مواجه هستیم، ضمن آنکه در سال جاری نیز شاهد انتشار اخباری در مورد آسیب دیدن تعدادی از هموطنان بر اثر حوادث ناشی از مواد منفجره و محترقه بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه آمار مصدومین چهارشنبه آخر سال در اختیار اورژانس است و پزشکی قانونی تنها آمار قربانیان این حوادث را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته ۵ نفر از هموطنان (۴ مرد و یک زن) جان خود را از دست دادند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، سه نفر گزارش شده بود.

وی با بیان اینکه عمده افراد فوت شده و یا مصدوم این حواث در سنین جوانی و نوجوانی قرار دارند افزود: افرادی که در حوادث چهارشنبه سوری سال قبل جان خود را از دست دادند زیر ۲۰ سال بودند و تنها یک نفر از آنان ۴۰ ساله بود.

دکتر نائیجی با تأکید بر اینکه در سال جاری علاوه بر مخاطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا با موضوع همه گیری ویروس کرونا نیز مواجه هستیم، اظهار داشت: از هموطنان درخواست می‌کنیم با توجه به خطرات استفاده از مواد منفجره و نیز همه گیری ویروس کرونا از برگزاری هر گونه تجمع و استفاده از وسایل و ابزار خطرآفرین و غیراستاندارد خودداری کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان یادآور شد: افراد در تماس با مواد محترقه و منفجره با مکانیسم‌های متعددی دچار آسیب می‌شوند؛ آسیب‌ها می‌تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و یا قرار گرفتن در معرض موج انفجار و .. باشد که متأسفانه باعث عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، سوختگی‌های وسیع، جوشگاه‌های دائمی روی صورت و بدن، ناشنوایی و ... می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های روانی ناشی از استرس وارده به افراد یکی دیگر از این نوع صدمات است ابراز امیدواری کرد: امسال با رعایت حقوق یکدیگر و اجتناب از رفتار‌های پرمخاطره، شاهد پایان سالی آرام، ایمن و بسیار کم خطرتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار