تاکید عبدالله بر موضع واحد درباره طرح صلح آمریکا

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: «ما باید در رابطه به طرح ارائه شده از سوی آمریکا و نشست‌های منطقه‌ای و جهانی که قرار است در آینده‌ نزدیک در رابطه به صلح افغانستان برگزار شوند، موضع روشن و واحد خود را داشته باشیم.»

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که چهارمین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی به ریاست عبدالله عبدالله و اشتراک اعضای این کمیته امروز (یکشنبه ۲۴ حوت/ اسفند) برگزار شده است.

عبدالله عبدالله چهارمین نشست کمیته رهبری شورای مصالحه را حیاتی خوانده و گفت: «ما باید در رابطه به طرح ارائه شده از سوی آمریکا و نشست‌های منطقه‌ای و جهانی که قرار است در آینده‌ نزدیک در رابطه به صلح افغانستان برگزار شوند، موضع روشن و واحد خود را داشته باشیم.»

در این نشست درباره‌ طرح ارائه‌شده از سوی آمریکا و نشست‌های جهانی و منطقه‌ای پیرامون روند صلح افغانستان بحث شده و اعضای نشست با تاکید بر اهمیت و ضرورت صلح در کشور گفته‌اند که از هر اقدامی برای تامین صلح در افغانستان حمایت می‌کنند.

اعلامیه افزوده است که اعضای این نشست همچنین گفته اند که صلح افغانستان جنبه‌ منطقه‌ای و جهانی دارد. تلاش و حمایت صادقانه‌ منطقه و جهان می‌تواند تضمین کننده‌ موفقیت این پروسه باشد.

در این نشست همچنین روی تسریع روند صلح، تقویت اجماع ملی، منطقه‌ای و جهانی برای صلح، برقراری آتش بس دائمی و سراسری، پایان خشونت‌ها و تلمین صلح با عزت و همه پذیر تاکید‌ شده است.

این در حالی است که پیش از این، امرالله صالح و محمد محقق که به اشرف‌غنی نزدیکند گفته‌اند که صلح آمرانه را نمی‌پذیرند. از سوی دیگر، اشرف‌غنی نیز پیش‌تر گفته‌است که وثیقه مردم افغانستان، قانون اساسی است و خارج از این قانون، هیچ وثیقه دیگری نیاز نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار