اگر به وسایل دور ریز دقیق‌تر نگاه کنیم قطعا می‌توانیم ازآن‌ها استفاده بهینه داشته باشیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای امروز چیزی به‌اسم دور ریختنی نداریم. کافی است به هرچیزی که قرار است دورریخته شود، نگاهی از روی خلاقیت بیندازید و به آن فرصت زیست دوباره بدهید. در «خودت بساز» این هفته سراغ لاستیک‌ها رفتیم؛ لاستیک‌های ماشین یا دوچرخه. اگر شما هم به فکر محیط‌زیست هستید و طرفدار ایده‌های بازیافتی، می‌توانید با گشتن در انباری خانه، لاستیک‌های کنارافتاده را پیدا کنید و چیز‌های جورواجور بسازید.


بیشتربخوانید


به این می‌گن تاقچه!
لاستیک‌های دوچرخه میخ‌شده به دیوار می‌تواند در نقش یک تاقچه فانتزی ظاهر شود. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، اول باید چند تکه چوب هماهنگ با قطر لاستیک تهیه کنید. آن‌ها را داخل لاستیک قرار بدهید و از دو طرف پیچ کنید. (برای اجرای این ایده حتما به کمک افراد حرفه‌ای نیاز دارید). می‌بینید که حتی با چیدن ماشین‌های اسباب‌بازی دوران کودکی‌تان روی این تاقچه یک ایده به‌شدت جذاب و هیجان‌انگیز برای تغییر دکوراسیون اتاق پیاده کرده‌اید. همچنین می‌توانید لاستیک را با اسپری به رنگ دلخواه درآورید و برای داخل آن یک آینه مناسب تهیه کنید. این کار را می‌توانید به قاب‌ساز محله‌تان بسپارید و از دیدن نتیجه‌اش کیف کنید.

خودت بساز؛ لاستیک‌هایی برای نچرخیدن!

لاستیک‌ها برای نشستن
از لاستیک‌های دورانداخته‌شده می‌توان برای سرهم کردن صندلی‌های نشیمن استفاده کرد که به‌درد اتاق یا حیاط می‌خورد. لاستیک‌ها را رنگ کنید و داخل آن کمی شن و ماسه بریزید تا ثابت بماند. رویش یک تخته بیندازید تا به پارچه تشکچه نشیمنگاه آسیب نرسد. می‌بینید که به‌سادگی طرحی خاص از لاستیک‌ها را پیاده کرده‌اید که می‌شود با خیال راحت رویش استراحت کرد.

خودت بساز؛ لاستیک‌هایی برای نچرخیدن!

و، اما گلدان‌هایی خاص
آدم هرچیزی را بخواهد دوباره استفاده کند، اول در ذهن اش آن را به گلدان تبدیل می‌کند. پس می‌شود به لاستیک‌ها هم به چشم گلدان نگاه کرد؛ گلدان‌هایی بسیارمقاوم که فقط کافی است یک رنگ شاد به آن‌ها بزنید و در گوشه‌وکنار حیاط یا تراس جایی برای‌شان پیدا کنید. داخل لاستیک‌ها را با چند کیسه خاک پر کنید و در آن‌ها گیاهانی با ریشه کوتاه بکارید.

خودت بساز؛ لاستیک‌هایی برای نچرخیدن!

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.