مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: نتیجه آزمایش کرونای انگلیسی دو نفر شهروندان تایبادی مثبت اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: نتیجه آزمایش دو نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در این شهرستان مثبت اعلام شد.

 

او افزود: این ۲ بیمار هم‌اینک در منازل خود بستری و تحت کنترل کادر درمانی این شهرستان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد  ادامه داد: همچنین از تمامی اعضای خانواده این بیمار تست‌های کرونا گرفته شده که نتیجه آن‌ها منفی اعلام شده است و دلیل مبتلا شدن آن‌ها به این نوع ویروس، رفت و آمد زیاد نیرو‌های غیربومی از دیگر مناطق کشور به محل کار این دو فرد می‌باشد.

احسانی بیان کرد: قدرت سرایت ویروس انگلیسی کرونا نسبت به ویروس چینی بسیار بیشتر است بطوری که شدت علائم بیماری و احتمال مرگ ناشی از آن افزایش یافته است.

 


بیشتر بخوانید



او تصریح کرد: راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش یافته انگلیسی آن "استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست و شوی مکرر دست ها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمد‌های غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات" است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد تاکید کرد: با توجه به روز‌های پایانی سال، نزدیک شدن به سال نو و تعطیلات عید نوروز، از همه شهروندان تقاضا می‌شود از رفت و آمد‌های غیرضروری در شهر و تجمع در فروشگاه‌ها و مراکز خرید به شدت پرهیز کنند و برنامه‌های سفر خود را لغو نمایند.

احسانی اظهار کرد: هرگونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه‌ساز موج جدید شیوع ویروس کرونا خواهد بود که کنترل آن هزینه‌های سنگینی را در پی خواهد داشت.

او افزود: در حال حاضر پنج بیمار کرونایی در بخش عفونی بیمارستان تایباد بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد ادامه داد: در حال حاضر بیماری کرونا در این شهرستان نسبت به هفته گذشته روند ثابتی دارد.
 

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.