فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد گفت:خانواده‌ها نقش مهمی در کنترل هیجانات نوجوانان و جوانان و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباددر گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با ارائه توصیه ها و راهکارهای لازم با هدف کاهش حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال گفت: خانواده‌ها نقش مهمی در کنترل هیجانات نوجوانان و جوانان و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال دارند.

سرهنگ افشین یاری بیان داشت : امروزه رویکرد پلیس براین است که علاوه بر داشتن یک تعامل هدفمند و کارآمد با آحاد مردم در بحث پیشگیری از جرائم و تولید امنیت قدم بردارد،چرا که اعتقاد داریم پلیس به تنهایی قادر به برقراری امنیت پایدار نیست ،بلکه تولید امنیت، یک محصول جمعی است و تمامی دستگاه ها ، نهادها و خود مردم در تولید آن نقش اساسی داشته و باید با همکاری و همدلی ، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

او با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال ادامه داد : متاسفانه امروزه چهارشنبه آخر سال از سوی افراد فرصت طلب خودی و بیگانه، رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته و به صورت یک خرده فرهنگ جرم دربین مردم ظاهر شده است که علاوه بر زیان های مالی ،صدمات و آسیب های جبران ناپذیری بر سلامت جوانان و نوجوانان وارد می کند.

این مقام انتظامی با تاکید بر این مطلب که ارتقاء سطح آگاهی افکار عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان ، یکی از عوامل پیشگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه آخرسال است ،گفت : بیان تجربیات تلخ حوادث سنوات گذشته ، مشارکت آحاد مردم و توجه خانواده ها به خصوص والدین عزیز به توصیه های ایمنی، مهمترین اصل در مدیریت چهارشنبه آخرسال و کاهش حوادث در این روز است.

سرهنگ یاری در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار به قاچاقچیان و تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه غیراستاندارد ، خطرناک و دست ساز، تصریح کرد : به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه خرید،فروش و قاچاق مواد محترقه و منفجره غیرمجاز جرم است و مطابق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هرکس با هیاهو ، جنجال، حرکات غیرمتعارف یا با تعرض به افراد ، مخل نظم و آرامش عمومی گردد و یا مردم را از فعالیت باز دارد به حبس از ۳ ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.

او با اشاره به اینکه پلیس مخالف شادی مردم در این شب نیست ، یادآورشد: برابر هماهنگی بعمل آمده با دستگاه قضا ، در این شب چنانچه کسی بخواهد اسباب مزاحمت شهروندان و آسایش عمومی را فراهم آورد و یا به اماکن عمومی و دولتی تعرضی داشته باشد برخورد جدی و قانونی انجام و تا پایان تعطیلات نوروزی میهمان پلیس خواهد بود.

انتهای پیام/غ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.