نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: به عنوان نماینده کارگران نسبت به رقم مزدی که به تصویب رسید رضایت ندارم.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش ۳۹ درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۰، اظهار کرد: نرخ تورم در سال گذشته ۳۴.۲ درصد بوده است و دستمزد کارگران ۳۹ درصد افزایش یافت.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: به عنوان نماینده کارگران نسبت به رقم مزدی که به تصویب رسید رضایت ندارم چراکه که دستمزد فعلی تعیین شده برای خانواده ۳/۳ نفری مبلغ ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شده است و درحالی که سبد معیشت خانوار ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان تعیین شده بود.

وی افزود: مزد تعیین شده برای کارگران ۶۱ درصد هزینه‌های خانوار را پوشش می‌دهد و فقط ۱ تا ۲ درصد قدرت خرید کارگر نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

خدایی بیان کرد: اگر جامعه کارگری از مزد تعیین شده راضی نباشند حق دارد، اما با توجه به شرایط موجود اقتصادی بیشتر از این توان چانه زنی نداشتیم و به همین رقم رضایت دادیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار خاطرنشان کرد: امیدواریم ۳۸ درصد کمبودی که کارگران در تامین هزینه‌های زندگیشان دارند با سیاست‌های حمایتی دولت جبران شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۳:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
من نزدیک یکساله ازدواج کردم . کرایه نمیدم فقط قسط های وام ازدواج رو میدم . برحسب قانون کار حقوق میگیرم . فقط هفته اول ماه پول تو جیبم هست بعد از یه هفته باید بیست و خورده روز رو به امید سرماه منتظر بمونیم. حقوق سه تومن با چهار تومن فرقی نداره. این حقوق فقط برای یه فرد مجرد کافیه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
متاسفا برای خودمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
شما کی شده دفاع کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
بازم مثله پارسال....با ۴تومن کجا میشه ۶۱درصد هزینه زندگی سه نفررو تامین کرد.
Iran (Islamic Republic of)
حکمت
۰۱:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
به کارگران یارانه معیشتی و وام کرونایی ندادندچون بیمه دارند.دوستای خودم خونه ماشین زمین مستاجرزمین کشاورزی وشغل وبیمه دارندولی یارانه معیشتی میگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
اصلا کدوم نماینده کارگری دقیقا ما نمی فهمیم این نماینده ها کی هستند؟
آخرین اخبار