حدود ۴۴۴ هزار راس دام در سیستان و بلوچستان سمپاشی شدند

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان وبلوچستان بیان داشت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۴۴۴ هزار راس دام در استان علیه ناقلین بیماری تب خونریزی دهنده کریمه- کنگو سمپاشی و ضد عفونی شده اند.

دکتر مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی استان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، مساحتی بیش از ۴۳۵ هزار متر مربع جایگاه دام وطیور و همچنین تعدادی حدود ۴۴۴ هزار راس دام در استان سیستان و بلوچستان علیه ناقلین بیماری تب خونریزی دهنده کریمه- کنگو سمپاشی و ضد عفونی شدند.

 حسینی گفت: رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری اولین راه مبارزه با وقوع و انتشار بیماری در جمعیت‌های دامی بوده، که یکی از نکات حائز اهمیت در این زمینه، سمپاشی جایگاه دام و بدن دام در فصل مناسب آن  است.

او  افزود:صاحبان دام و طیور روستایی، شهری و مراکز صنعتی در مواقع لزوم می‌توانند با مراجعه به ادارات و بخش‌های خصوصی دامپزشکی و استفاده از اطلاعات کارشناسان و توصیه‌های بهداشتی لازم و انجام اقدامات ضروری از جمله سم پاشی جایگاه دام و طیور، سلامت دام‌های خود را تضمین نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملیات سمپاشی دام‌ها و جایگاه‌های دامی به صورت طرح یا دوره‌ای با شروع فصل‌های مختلف سال انجام گردیده، که از ابتدای سال جاری تاکنون مساحتی بیش از ۴۳۵ هزارمتر مربع جایگاه دام، و تعدادی حدود ۴۴۴ هزار راس دام سمپاشی شده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دام و طیور ، سم پاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار