رئیسی با اشاره به تغییر وضعیت نارنجی هندیجان به زرد گفت: نباید بهبود شرایط و کاهش آمار بستری بیماران کرونایی منجر به سهل انگاری مردم شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داود رییسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: از تغییر رنگ وضعیت نارنجی کرونایی به زرد شهرستان بسیار خرسندیم که با مشارکت بسیار خوب، همدلی و همکاری مردم، اصناف، ادارات و ارگان‌ها این تغییر مثبت در شهرستان ایجاد شد.

او با بیان اینکه ملاک رنگ بندی بر اساس تعداد موارد بستری در هندیجان است که با توجه به کاهش موارد بستری این تغییر ایجاد شده است، افزود: در شهرستان همچنان موارد مثبت سرپایی به تعداد قابل توجه و همچون روز‌های گذشته وجود دارد و نباید تحت تاثیر این تغییر رنگ در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سهل انگاری کنیم، چرا که با کوچکترین بی توجهی در رعایت بهداشت به سرعت وضعیت شهرستان خطرناک خواهد شد.

رییسی به مشاهده نشانه‌هایی از سهل انگاری بین اصناف دیده اشاره و اظهار کرد: ایجاد تجمع بدون ماسک و رعایت نکردن فاصله فیزیکی احتمال انتقال بیماری را افزایش می‌دهند، به همین دلیل به هیچ وجه با ناقضان قوانین مقابله با کرونا مدارا نخواهیم کرد و در چهارچوب قانون حداکثر جریمه ۲ هفته پلمب را برای آنان در نظر می‌گیریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان داشت: از همه شهروندان خواهشمندیم همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند و در این زمینه به سهل انگاری نکنند، چرا که وضعیت زرد بسیار شکننده است و این احتمال وجود دارد که دوباره وضعیت نارنجی رخ دهد.

او در پایان تصریح کرد: برگزاری مراسم ختم و عروسی همچنان در شهرستان ممنوع است و با برگزار کنندگان اینگونه مراسم برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلام پور
۰۹:۰۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
اعلام نکنید وضعیت آبی شده، شاید بیماری ریشه کن بشه/ ضمنا واکسن مردم عادی هم فراموش نشه