رحیمی گفت: در ارتباط با اخذ مالیات‌ها که رقم اصلی این افزایش درآمد را تشکیل می‌دهد تاکید ما انداختن نور در جا‌های تاریکی است که تاکنون سراغ آن‌ها نرفته‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عنایت الله رحیمی در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال ۹۹ ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات و بهره گیری از ظرفیت‌های قانون بودجه، این زحمات را زمینه ساز حرکت استان با شتاب بیشتر به سمت توسعه و آبادانی دانست.

استاندار فارس با بیان اینکه افزایش آنچه مصوب شده در مقایسه با آنچه حاصل شده نشان از تلاش همکاران ما است عنوان کرد: در ارتباط با اخذ مالیات‌ها که رقم اصلی این افزایش درآمد را تشکیل می‌دهد تاکید ما انداختن نور در جا‌های تاریکی است که تاکنون سراغ آن‌ها نرفته‌ایم.

او ادامه داد: اخذ مالیات از موارد شناخته شده و خوش حساب باید همچون گذشته با تعامل و رعایت قوانین ادامه یابد، اما باید به شناسایی مواردی که از پرداخت مالیات شانه خالی کرده اند نیز پرداخته شود.

استاندار فارس با اشاره به بند "و" تبصره ۱۲ قانون بودجه اظهار کرد: در مولد سازی و فروش اموال مازاد یکی از معضلات این است که زمان ارزش گذاری املاک، تورم در این بخش ایجاد شده بود، اما امروز شاهد افت قیمت‌ها هستیم که این امر سبب شده املاک مورد نظر به فروش نرسد.

او از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست در چارچوب قانون به رفع این مشکل بپردازند و از این ظرفیت بودجه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و پرداخت مطالبات کارکنان خود استفاده کنند.

رحیمی تاکید کرد: تعداد جلسات و مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان نشان می‌دهد این شورا تلاش کرده به وظایف خود عمل کند.

او افزود: مطرح شدن مباحث توسعه‌ای از مرحله طرح تا اجرا در شورای برنامه ریزی و توسعه استان سبب می‌شود بتوانیم به همه وظایف شورا جامه عمل بپوشانیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا در سال آتی از اعضا شورای برنامه ریزی به عنوان افرادی که مرجع رجوع هستند خواست مردم را به سمت مشارکت حداکثری در انتخابات رهنمون شوند چرا که رشد مشارکت زمینه ساز حفظ منافع ملی و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

او اظهار کرد: باید افراد توانمند و متخصص را برای شرکت در انتخابات شورا‌های شهر و روستا تشویق کنیم چرا که با آمدن افراد جدید خون تازه‌ای به رگ شهر‌ها تزریق و گامی در راستای عمران و آبادانی آن‌ها برداشته می‌شود.

سازمان امور مالیاتی استان، پزشکی قانونی، ثبت اسناد و استانداری فارس موفق به جذب بیش از صد درصد درآمد تخصیص یافته شده اند که در این جلسه از آن‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار