وزارت کار به منظور برداشتن هرچه بیشتر بار روحی و روانی از روی دوش کارگران، اقدام به ارائه خدمات مشاوره روانشناسی رایگان به این قشر زحمتکش کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قصه‌ای از جنس آدم‌هایی که عمرشان را در کارشان گذاشتند و تا به سن قانونی رسیدند، با ابزار کار، کار می‌کردند.

آن‌ها که عمر کار کردنشان حتی به بیش از دو دهه می‌رسید و به زعم اغلب مسئولان مربوطه و روانشناسان، بیشتر دغدغه‌شان اقتصادی بود، اما در این میان مشکلاتی هم دارند که هر چند به چشم نمی‌آید، اما دود آن می‌تواند به چشم این قشر آسیب‌پذیر برود چراکه اغلب آن‌ها از استرس کاری و حتی نبود امنیت شغلی رنج می‌برند.

طبق آمار‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت میانگین، بیش از ۳۳ درصد جامعه کارگری از یکی از اختلال‌های روحی و روانی رنج می‌برند که در این میان، ۱۵ درصد سهم آقایان و ۳۰ درصد سهم بانوان است.

هرچند که این مشکلات را می‌توان با چند دقیقه مشاوره حل کرد، اما بار هزینه‌های آن برای قشر زحمتکش کارگر بسیار سنگین است و همین گرانی دلیل محکمی است که باعث شده مسئولان وزارت کار به فکر برطرف شدن این مشکل باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار