رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:تا کنون ۸۶۰ نفر در حوزه درمان و ۳۲۰ نفر در حوزه بهداشت برای دریافت واکسن شناسایی شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت:تا کنون ۸۶۰ نفر در حوزه درمان و ۳۲۰ نفر در حوزه بهداشت، ۳۹ جانباز و حدود ۶۰ نفر در آزمایشگاه‌ها برای تزریق واکسن شناسایی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیمار در انتظار آی سی یو در سه ماه گذشته نداشته ایم، اما هم اکنون تعدادی از بیماران منتظر آی سی یو هستند.

نامدار اذعان کرد: هزینه آی سی یو خصوصی هم شبی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که مردم هم توان پرداخت آن را ندارند.

وی ادامه داد: کیت‌های آزمایشگاهی کم شده بود که هم اکنون جبران شده است.

نامدار گفت: الان وضعیت بویین زهرا نگران کننده است و با توجه به مشاهده دو مورد کرونای جهش یافته در آراسنج، تعداد رپید‌های مثبت ۸ درصد شده است.

وی ادامه داد: در بویین زهرا دست فروشان را تعطیل کرده ایم و یکی از جا‌های پر مخاطره صف‌های خرید برنج و مرغ است که قرار شد صمت توزیع اقلام را به هفته‌های آینده موکول کند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛ در سگز آباد ۱۸ مورد و در حیدریه یک مورد تست مثبت شناسایی شد.

وی گفت: میزان فوت مردان ۷ و نیم درصد افزایش یافته و روند ابتلای دانش اموزان هم صعودی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان هم گفت: مراکز اسکان غیر رسمی تعطیل است و مراکز بین راهی هم با نظارت کامل فعالیت می‌کنند و هیچ جشنواره‌ای در استان برگزار نمی‌شود.

خزائلی گفت: چند بنای تاریخی سرباز برای بازدید باز هستند.

بابایی مدیر درمان تامین اجتماعی گفت: تمام خدمات برای بازنشستگان تامین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی رایگان است.

معاون عملیات ناجا هم بیان کرد: از اول آذر ۱۰ هزار و ۲۶۳ جریمه ۲۰۰ تومانی توسط دوربین‌ها و ۲۲ هزار و ۴۴۱ جریمه دستی انجام شده است.
سرهنگ قلی پورافزود: تنها در اسفند ما ۳ هزار جریمه دوربینی و ۹ هزار دستی انجام شده که نشان می‌دهد عادی انگاری شده است.
وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌ها در مجتمع‌های بین راهی باید کنترل شود چرا که کارمندان آن‌ها داخل شهر تردد می‌کنند و ممکن است آلودگی را با خود بیاورند.

داد ستان هم گفت: بعد از ۹ شب خیلی فروشگاه‌ها تا ۱۰ یا ۱۱ باز است و مردم از قوانین سخت ناراحت نیستند، اما از عدم اجرای آن گله‌مند ند.
وی افزود: المان‌های نوروزی در سطح شهر جانمایی نشود چرا که باعث توقف مردم می‌شود.
استاندار هم در این جلسه گفت: سخت گیری‌ها برای سلامت مردم است و عادی انگاری خطرات بزرگی را ایجاد می‌کند و الان ما در گیر بی انضباطی هستیم.
جمالی پور تاکید کرد: پذیرفته نیست در ادارات پروتکل‌ها رعایت نشود مردم از ما نمی‌پذیرند که مصوبات ستاد کرونا را درست انجام ندهیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که کوتاهی می‌کنند مدیرانشان باید باز خواست شوند.

به گفته استاندار؛ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ باید با بسیج ظرفیت‌ها این ویروس را کنترل کنیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونا گفت: وضعیت فعلی کرونای استان نسبتا پایدار، اما چند روستای ما به کرونای انگلیسی مبتلا است.

حبیبی افزود: قزوین بالاترین میزان رعایت دستورالعمل‌ها را در کشور با میزان ۷۳ درصد دارد.

وی گفت: سیاست امسال عدم تشویق به سفر و عدم انجام مسافرت است و در ایام نوروز برنامه مقابله با کرونا تشدید می‌شود

جانشین ستاد مقابله با کرونا افزود: مراقبت‌های سخت گیرانه در سگز آباد، ضیا آباد و حیدریه انجام و دراین مناطق قرنطینه ۱۰۰ درصدی انجام می‌شود.

حبیبی گفت: هماهنگ شده که کارگران ساکن سگز آباد تا پایان قرنطینه سر کار نمی‌روند و اعضای ستاد کرونا در نوروز ممنوع از سفر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار