رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در جنگ تحمیلی استثنای تاریخی رخ داد و این جنگ برای ما عرصه تولید قدرت نرم بود و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت جاریست، نظام قدسی به حیات خود ادامه خواهد داد.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم بزرگداشت روز ملی شهید و بزرگداشت روز جانباز با حضور خانواده ایثارگران جامعه ورزش و جوانان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، خون شهدا را ارزشمند و مقدس توصیف کرد و اظهار داشت: در این فضای امنی که زندگی می‌کنیم به یمن شهدای گرانقدری است که خون خود را نثار کردند تا ما احساس امنیت، غرور و غیرت داشته باشیم.

سید رضا صالحی امیری ادامه داد: همه کسانی که در ایران زمین قلبشان برای اسلام و انقلاب می‌تپد و در این جغرافیا هویت داریم و اگر امروز در سرزمینی هستیم که حاکمیت قرآن، اسلام و رهبری وجود دارد به دلیل خون‌های پاک و مقدس انسان‌های بزرگی است که حق بسیار عظیمی بر گردن ما دارند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: جنگ در نگاه اول رویکرد رویارویی و جدال و نزاع سخت است، اما در خصوص هشت سال دفاع مقدس یک استثنا تاریخی اسا که برای فرهنگ ما تولید قدرت نرم بود و وزش فضای معرفت، ایثار، همدلی و همگرایی از جبهه به متن جامعه باعث شد که نسل جدیدی تربیت شوند که مدیران عرصه‌های مختلف کشور هستند.

سید رضا صالحی امیری با بیان اینکه نظام‌های دنیا را عرفی می‌دانیم، تصریح کرد: یک نظام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که دلیل آن خون‌هایی است که باعث تداوم حیات آن شده است.

وی گفت: وقتی از شهدا صحبت می‌کنیم، مقدس‌ترین الگوی ما اباعبدالله الحسین علیه السلام است که اگر نظام ما نظام مقدس می‌نامیم به دلیل انسان‌های بزرگی است که برای آن خون، عضو و جان دادند و باید بدانیم در سرزمینی قدم می‌گذاریم که مقدس است.

صالحی امیری اظهار داشت: اگر امروز احساس غرور، غیرت و امنیت داریم و در مقابل ساکشان مقاومت می‌کنیم به خاطر آن قدرت نرمی است که در جنگ تحمیلی و از فرهنگ شهدا بدست آوردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: اگر امروز هویت داریم و به هویت انقلابی و اسلامی خود می‌بالیم به دلیل ایثارگران، شهدا و جانبازان است

صالحی امیری گفت: فرهنگ ایثار و شهادت مهر بطلانی را بر فرهنگ پهلوی کشید و اگر امروز ما شخصیت داریم به دلیل جانفشانی انسان‌هایی است که در شلمچه، دشت عباس، خرمشهر، ایلام، خوزستان، کردستان و همه این جغرافیا جنگیدند تا همه صاحب شخصیت شویم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ایرانیان قدرت خود را از شهدا گرفتند و ما باید به این باور و به این اعتقاد مصمم باشیم: تا زمانی که فرهنگ و ایثار و شهادت جاری است، نظام قدسی ما به حیات خود ادامه خواهد داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار