مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از احیا، مرمت و توسعه بقاع به عنوان برنامه مستمر سال آینده در امامزادگان شهر‌ها و روستا‌های استان قزوین خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از احیا، مرمت و توسعه بقاع به عنوان برنامه مستمر سال آینده در امامزادگان شهر‌ها و روستا‌های استان خبرداد و گفت: بیش از ۲۰۰ نفر در سایه موقوفات اشتغالزایی شده است.

حجت الاسلام مجیدی افزود: در حوزه احیا و ساخت و ساز‌ها روال حاضر همچنان ادامه دارد و مرمت بقعه چهار انبیا (ع)، توسعه و مرمت بنای تاریخی امامزاده حسین (ع)، مرمت بقعه امامزاده اسماعیل (ع) برای طرح توسعه و شبستان و همچنین در بقاع خارج شهر و روستا‌ها نیز به طور مداوم شبستان سازی و گنبدسازی ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه این طرح در ایجاد اشتغال نیز نقش مهمی دارد بیان کرد: با ایجاد این مرکز زمینه اشتغالزایی ۲۰ نفر فراهم می‌شود و این در حالی است که اوقاف و امور خیریه استان در سایر زمینه‌ها از جمله در بقاع متبرکه بالغ بر ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزایی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با رویکرد جدید خود در سال‌های اخیر اقدام به استفاده از ظرفیت وقف در حوزه‌های کشاورزی، باغداری و دامپروری با توجه به ظرفیت بالقوهٔ موجود در اراضی هر استان نموده است.

حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: در زمینه طرح بزرگ انتقال جنین تولید گوساله‌های ممتاز پیگیری‌های لازم انجام شده، اما بستر فراهم نشده و به دنبال مجموعه‌ای مناسب هستیم که بتوان اقدامات اولیه و لازم را انجام داد؛ لذا آنچه لازم است نیاز به یک گاوداری حدود هزار راسی داریم که صنعتی باشد.

او با اشاره به اجرای امینانه نیات واقفین از سوی سازمان اوقاف گفت: در سال آتی نیز همچون سال جاری و سال‌های اخیر اجرای امینانه موقوفات و احیای موقوفات از برنامه‌های اساسی این اداره کل خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه حفظ عین موقوفه مقدم بر سایر مصارف می‌باشد، افزود: شناسایی املاک و رقبات موقوفه تحت تولیت و حرکت مستمر و برنامه محور در راستای احیای موقوفه توسط متولیان باید از بنیادی‌ترین برنامه‌های متولیان موقوفات باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار