مهم‌ترین حوادث ۲۳ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۳ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف زمین خواری ۲۱۴ میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف زمین خواری به ارزش ۲۱۴ میلیارد ریال در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر یک فقره زمین خواری و دیوار کشی به میزان ۲۱۴ هکتار در یکی از روستا‌های شهرستان "فیروزآباد"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی، ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ضمن امحاء دیوارکشی، ۲۱۴ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۲۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای دستگیری متهمان که اقدام به زمین‌خواری کرده‌اند در دستور کار پلیس قرار دارد.

سردار حبیبی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گزارش کنند تا اقدامات قانونی در این خصوص صورت پذیرد.

در داراب، ۷۵ راس گوسفند قاچاق کشف و تحویل دامپزشکی شد

فرمانده انتظامی داراب گفت: در بازرسی از یک کامیون، ۷۵ راس گوسفند قاچاق کشف و تحویل دامپزشکی شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی و مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران ایست و بازرسی قلاتویه داراب به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون، ۷۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را کشف و ۲ نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

در تعقیب و گریز، ۲۲۷ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران انتظامی نی‌ریز موفق شدند پس از تعقیب و گریز در بازرسی از یک سواری ۴۰۵، ۲۲۷ کیلو تریاک کشف کنند.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "نی‌ریز" در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند پس از تعقیب و گریز خودرو را متوقف کنند، عنوان داشت: در بازرسی از سواری پژو، ۲۲۷ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر و روانه زندان شد، تصریح کرد: پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

توقیف موتورسیکلت قاچاق ۴ میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: ماموران یگان امداد کازرون حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که در حال حرکات غیر متعارف بود مشکوک و آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت مذکور قاچاق است، افزود: کارشناسان ارزش آن را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه مالک موتورسیکلت دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

دستگیری ۵۹ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ متهم تحت تعقیب را دستگیر و روانه دادسرا کردند.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ متهم تحت تعقیب را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: در سوابق این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می‌شود.

موتورسیکلت ۱۰ میلیاردی قاچاق درلارستان توقیف شد

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران یگان امداد "لارستان" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین گشت زنی در سطح شهرستان به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او با بیان اینکه پس از بررسی مشخص شد موتورسیکلت مذکور قاچاق و فاقد مجوز قانونی است، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص راکب دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نگاهی به جرائم سایبری فسا در سال ۹۹

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاه‌سازی اقشار مردم از اولویت‌های کاری پلیس فتا است، از کاهش ۲۳ درصدی وقوع جرائم سایبری امسال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در سال جاری با رشد آگاهی شهروندان، وقوع جرایم سایبری در شهرستان فسا ۲۳ درصد کاهش یافته و کارشناسان پلیس فتا نیز با تلاش شبانه روزی خود موفق به کشف ۱۰۶ درصد از جرائم در این حوزه شده‌اند.

او با اشاره به آمار وقوع جرائم سایبری فسا، ادامه داد: در سال ۹۹، کلاهبرداری رایانه‌ای با سهم ۳۰ درصدی از کل جرائم رتبه اول، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی با ۲۲ درصد و ایجاد مزاحمت با ۱۰ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ۷۶ درصد متهمان دستگیر شده مرد و ۲۴ درصد زن بوده‌اند، گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی اقشار مردم به منظور پیشگیری از وقوع جرائم سایبری از اولویت‌های کاری پلیس فتا می‌باشد که این امر مهم امسال از طریق نصب بنر‌های آموزشی در سطح شهر، انتشار محتوای آموزشی در کانال‌های محلی و آموزش مجازی دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها با همکاری ادارات و نهاد‌های مرتبط انجام شده است.

در لارستان، ۱۰ هزار عدد مواد محترقه کشف شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۰ هزار عدد انواع مواد محترقه و ۳ کیلو و ۷۵۰ گرم اکلیل سرنج قاچاق در بازرسی از دو مغازه سوپرمارکت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی "لارستان" در اجرای طرح مقابله با کالای قاچاق، از نگهداری مقدار زیادی مواد محترقه در دو مغازه سوپر مارکت و فروش آن در بین جوانان در یکی از محلات مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها، موفق به کشف ۱۰ هزار عدد انواع مواد محترقه و ۳ کیلو و ۷۵۰ گرم اکلیل سرنج خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی افراد سودجو و موارد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۱۰ تن روغن خوراکی فاقد مجوز در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۱۰ تن روغن خوراکی فاقد مجوز به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی خبر واصله مبنی بر حمل محموله غیر قانونی روغن نباتی توسط یک دستگاه کامیون در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و هماهنگی با مراجع قضائی به محور مذکور اعزام و موفق شدند کامیون مذکور را شناسایی و آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۲ هزار حلب ۵ کیلو‌گرمی معادل ۱۰ تن روغن خوراکی فاقد مجوز و خارج از شبکه توزیع کشف شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

سرهنگ صالحی‌فرد با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق 

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری ارز دیجیتال توسط یکی از شهروندان در منزل مسکونی، مأموران پلیس امنیت عمومی ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن منزل، ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف و یک نفر را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی، تصریح کرد: ارزش اموال قاچاق توسط کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

محموله ۴ میلیاردی کالای قاچاق توقیف شد

فرمانده انتظامی خنج از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی بیان کرد: مأموران انتظامی "خنج" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک کامیون متعلق به یکی از ادارات دولتی قصد انتقال مقداری کالای قاچاق به یکی از استان‌های غربی کشور دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران موفق شدند با هماهنگی مقام قضائی کامیون مذکور را شناسایی و توقیف و در بازرسی از آن، ۲۲ دستگاه لوازم خانگی از قبیل پنکه، مخلوط کن، فلاکس چای، ۵۰ تخته پتو و ۱۷ دستگاه دوچرخه قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی خنج با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف لوازم خانگی قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان، اظهار داشت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی اقلید حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، مقادیری لوازم خانگی قاچاق از قبیل یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی، ماکروفر و ۲۴۰ تخته پتو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش ریالی اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

۳ کشته حاصل واژگونی پژو پارس

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس گفت: بر اثر واژگونی سواری پژو پارس در محور مواصلاتی "لامرد-دهشیخ"، ۳ نفر در دم فوت کردند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور مواصلاتی "لامرد-دهشیخ"، به مأموران پلیس راه اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پژو پارس با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس با بیان اینکه در این خصوص هر ۳ سرنشین خودرو بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرده‌اند، عنوان داشت: کارشناسان عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

کشف بیش از ۳۰ هزار عدد مواد محترقه در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۳۳ هزار و ۸۷ عدد انواع مواد محترقه قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در راستای پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار چهارشنبه آخر سال و برخورد با تهیه کنندگان و فروشندگان مواد محترقه، اجرای طرح‌های مقابله‌ای امنیتی و انتظامی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی مرودشت با انجام اقدامات تخصصی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس، موفق شدند از یک واحد صنفی، ۳۳ هزار و ۸۷ عدد انواع مواد محترقه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه ارزش ترقه‌های مشکوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضائی شد.

سرهنگ زینلی به شهروندان هشدار داد: وحشت دیگران را دستمایه شادی خود قرار ندهند و با مواد محترقه و به بهانه دلخوشی، موجب ناراحتی دیگران نشوند و به والدین توصیه کرد برای پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال، نظارت بر رفتار و فرزندان خود را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار