دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در یزد؛

غنی سازی را باید به ۶۰ درصد برسانیم/ گام دوم انقلاب، گامی به سوی قدرت بزرگ اقتصادی

رضایی گفت: ما باید غنی سازی را به ۶۰ درصد برسانیم، چرا که این مساله به برداشته شدن تحریم‌ها از سوی آمریکا منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در جمع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، خیران، کادر درمان و جهادگران مبارزه با کرونا پیروزی انقلاب اسلامی را سرآغاز عصر جدیدی در دنیا دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی با اثرات ارزشمندی که در کشورمان و جهان به دنبال داشت، موجب شد دشمنان و بدخواهان به فکر جنگ افروزی و دشمنی با آن برآمده و از همان ابتدا توطئه‌های زیادی را علیه این انقلاب الهی ایجاد کردند. 

او افزود: ملت ما از این جنگ و دفاع مقدس سربلند بود، از آن درس گرفت و جنگ تحمیلی را به یک فرصت بزرگ برای تقویت و تبدیل شدن به یک قدرت نظامی مبدل کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به تداوم دشمنی آمریکا علیه انقلاب با تحریم و فشار اقتصادی، اظهار داشت: دیپلماسی ما در این زمینه باید تقویت شده و غنی سازی را به ۶۰ درصد برسانیم، چرا که این مساله به برداشته شدن تحریم‌ها از سوی آمریکا می‌انجامد.

رضایی تأکید کرد که همانگونه که از جنگ یک فرصت ساختیم برای قدرتمند شدن هم باید از تحریم و فشار‌های اقتصادی برای تقویت تولید ملی بهره گیریم.

او معضل کنونی اقتصاد کشور را فساد، دلال بازی و واسطه گری بازیگران سیاسی و خودتحریمی عنوان کرد و ادامه داد: این تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی می‌خواهد ما را از رسیدن به گام دوم انقلاب اسلامی بازدارد چرا که بر اساس آن، به یک قدرت بزرگ اقتصادی مبدل خواهیم شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ملت ایران در سال ۱۴۰۰ اولین گام دوم انقلاب را با تشکیل دولت جدید برخواهند داشت تا هم تحریم‌ها را خنثی کنند و هم پیاده سازی گام دوم انقلاب آغاز و اجرایی شود.

رضایی تحقق این مساله را منوط به تشکیل دولت قوی در سال ۱۴۰۰ خواند و گفت: این دولت باید تحریم‌ها را خنثی کند، به تقویت تولید ملی بپردازد، با قوای دیگر هماهنگ باشد، ارزش‌های انقلاب را تقویت کند، قوی و قدرتمند باشد و مثل اوایل انقلاب با ملت هماهنگ باشد.

او افزود: در انتخابات پیش رو تعدد کاندیدا‌ها مهم نیست بلکه مهمترین مساله اینست که ما در جریان انتخابات به یک هماهنگی و وحدت برسیم، حواسمان را جمع کنیم و مسیر خود را با درس گرفتن از گذشته ادامه دهیم.

کشور نیاز به حرکت رو به جلو دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور ما یکبار دیگر نیاز به پاسداری، تداوم انقلاب و ادامه راه شهدا دارد. کشور ما بار دیگر نیاز به ندای بزرگ حرکت به جلو، پیشرفت و عدم توقف دارد. دشمنان قصد دارند تا انقلاب و کشور ما را متوقف کنند. از داخل با تردید و یأس و از بیرون با محاصره اقتصادی و فشارهای بین المللی. اینجا بایستی فضا را تغییر داد، گاهی یک ضربه "بیدار باش" روی میز، باعث می شود تا بیداری صورت بگیرد. باید غفلتی که آرام آرام به دلیل یأس و انحرافات شکل گرفته را از خودمان و جامعه دور کنیم. 
 
رضایی با اشاره به اهمیت دهه پنجم انقلاب گفت: ما می خواهیم در این دهه، گام دوم انقلاب را با عبور از گذشته و با بصیرت انقلابی، پایه ریزی آینده دنبال کنیم. در دهه اول هم زیر بمباران های دشمن، نهادهای مبارکی را تاسیس کردیم. امام در مورد نوشتن قانون اساسی، یک روز تاخیر را هم از دولت موقت نپذیرفت زیرا امام پیش بینی می کرد که تاخیر، آسیب ایجاد می کند. دشمن هم می خواست قانون اساسی و ولایت فقیه و نهادهای انقلابی مثل سپاه مستقر نشوند. در دهه اول، در میانه طوفان، ضمن دفع دشمن، خانه را بنا کردیم. 
 
او افزود: ما باید بدانیم که در گام دوم انقلاب، نیاز به چه نهادهایی داریم. آن چیزی که در گام دوم انقلاب باید ساخته شود، اقتصاد و فرهنگ جامعه است. این قله مهمی است که زندگی مردم را رقم می زند. معیشت مردم زیر فشارهای شدیدی قرار گرفته است و باید در گام دوم انقلاب در کنار رشد خوبی که علم و فناوری داریم به عدالت و معنویت و معیشت مردم هم به طور جدی بپردازیم. ما باید بنای دیگری در کنار نهادهای سیاست بگذاریم.
 
 رضایی گفت: دشمن در این گردنه سرسختانه مقاومت می کند. گام دوم انقلاب عبور از این گردنه است. نمی توانیم معطل سخن چینان و تحریف کنندگان بمانیم. نمی توانیم یک لحظه هم توقف کنیم. نباید در مسیر پیشرفت کشور، درجا بزنیم و متوقف بمانیم. باید بدون توقف به پیش برویم.
 
او با ذکر این نکته که یکی از موضوعات مهم دیگر در دهه آینده امنیت است، گفت: علاوه بر معیشت مردم و اقتصاد ملی، مساله امنیت و نفوذیها مهم شده است. موضوع انتقال بین نسلی و آماده کردن جوانان برای پذیرش مسئولیت ها برای سی سال آینده نیز مهم و حساس است.

در این مراسم از تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، خیران، جهادگران و کادر درمان که در یک سال گذشته و دو دوران مبارزه با کرونا نقش آفرینی کردند، تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
قدرت ،قدرت میاره.از اول باید چنین کاری میکردیم
آخرین اخبار