نوباوه گفت: نویسنده کتاب «خبرنگاری بحران» خبرنگاری است که هم بحران‌ها را دیده، هم فعالیتش را در زمان بحران سنجیده است.

بیژن نوباوه، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کتاب «خبرنگاری بحران» گفت: حسن قربانی، نویسنده کتاب «خبرنگاری بحران» پیش از انتشار این اثر کتاب‌های دیگری هم در زمینه خبرنگاری به رشته تحریر درآورده است. این اثر مطالب بسیار سودمندی دارد که علاوه بر انسان‌های عادی جامعه، خبرنگاران در حیطه‌های مختلف مانند خبرنگاران مطبوعات و صدا و سیما می‌توانند از آن بهره ببرند. چون کتاب نتیجه و محصول تجربه‌های طولانی یک فرد در زمینه خبرنگاری است می‌تواند مخاطبان گوناگونی داشته باشد.


بیشتربخوانید


وی افزود: نویسنده کتاب «خبرنگاری بحران» خبرنگاری است که هم بحران را دیده هم فعالیتش را در آن موقعیت سنجیده است. قربانی در این اثر اقداماتش را در هنگام وقوع بحران بیان می‌کند. وی در ادامه به نقد فعالیت هایش می‌پردازد و می‌گوید در کدام زمینه‌ها موفق بوده است و در کدام زمینه‌ها باید بیشتر زحمت می‌کشید.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اساسا خبرنگاری همیشه در بحران است. به عبارت دیگر خبرنگار باید نادانسته‌هایی کشف کند که مردم از آن اطلاع ندارند. از طرف دیگر خبرنگاری را می‌توان شغلی دانست که همیشه در بحران است. آنچه در کتاب «خبرنگاری در بحران» با آن مواجه می‌شویم با این موضوع تفاوت دارد. در این اثر فردی که در شرایط بحران خبرنگاری کرده است، اطلاعات و تجربیاتش را در قالب کتاب به دیگران منتقل می‌کند.

نوباوه بیان کرد: امیدوارم نگارش کتاب در زمینه خبرنگاری ادامه داشته باشد. نگارش «خبرنگاری بحران» برای امثال من که باید آثاری در این زمینه خلق می‌کردند، نهیبی بزند. جامعه رسانه‌ای کشور به خوبی فعالیت می‌کند و به چراغ راه نیاز دارد. این قشر نیاز دارند که هدایت شوند. نگارش کتاب در زمینه خبرنگاری می‌تواند راهی بسیار شفاف برای خبرنگاران روشن کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار