کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز وزش باد شدید به همراه گرد و خاک و طوفان در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.

مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: برای امروز وزش باد شدید به همراه گردوخاک و طوفان در برخی مناطق استان پدیده غالب است.

او افزود: برای امروز کاهش دید افقی و کیفت هوا و اختلال تردد در جاده‌ها پیش بینی می‌شود.

سلاجقه با اعلام اینکه امروز اکثر شهرستان‌های استان غبارآلود هستند، تصریح کرد: شهرستان‌های کرمان، بم، ریگان، فهرج، نرماشیر، بافت، رفسنجان و زرند بیشترین غبار را دارند.

او بیان داشت: دیشب سرعت وزش با در کرمان ۷۷ کیلومتر در ساعت و رفسنجان ۷۰ کیلومتر در ساعت بود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: فردا از شدت ورزش باد در مناطق شمال، غرب، و شرق استان کاسته می‌شود.

سلاجقه با اشاره به اینکه از روز یکشنبه وزش باد شدید به همراه گردو خاک و طوفان در جنوب شرق در استان داریم، افزود: کشاورزان و گلخانه داران مراقب باشند و تمهیدات لازم را انجام دهند.

او تصریح کرد: فردا در جنوب شرق استان، کاهش کیفیت هوا و دید افقی و اختلال در تردد داریم.

سلاجقه بیان داشت: در حالی که مردم فهرج در ۲۴ ساعت گذشته با ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته اند، لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگرادسردترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

او حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۲ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
چه هوای شده دم عید
آخرین اخبار