رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از شناسایی اولین مورد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در زنجان خبر داد و گفت: حال عمومی بیمار مساعد گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از شناسایی اولین مورد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در زنجان خبر داد و گفت: پیگیری‌های بهداشتی برای افرادی که در تماس نزدیک با فرد بیمار بوده اند، توسط تیم‌های رهگیری انجام شده و حال عمومی بیمار مساعد گزارش شده است.


او افزود: پیش از این نمونه‌های ارسالی مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی در استان زنجان منفی گزارش شده بود و این موضوع به این معنا نبود که چنین ویروسی در این استان وجود نداشته باشد.

قزلباش ادامه داد: به هیچ عنوان نمی توان گفت که ویروس کرونا در استان های همجوار زنجان وجود داشته باشد اما در زنجان شاهد چنین ویروسی نباشیم و این موضوع از ابتدای بروز  ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور در استان زنجان نیز به دقت نیز مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با حساسیت ویژه‌ای موضوع بیماریابی کرونا  را توسط کارشناسان امر مورد توجه قرار داده است.

قزلباش تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برای پیشبرد فعالیت‌های خود نیازمند تأمین نیرو‌های فنی و تخصصی، گسترش رهگیری و افزایش تست‌ها و مراکز ۱۶ ساعته است و در این میان نقش صنوف در پیشبرد برنامه‌های ترسیم شده بیماری اهمیت بسزایی دارد.

قزلباش بااشاره به اینکه گزارش‌ها حاکی از کاهش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان است، افزود: در برخی مناطق این میزان به کمتر از ۷۰ درصد رسیده ست.


بر اساس آخرین آمار اعلام شده ۱۴۲ کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.