سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به تقویت همکاری‌های این کشور با اتحادیه اروپاو دیگر متحدان خود، گفت: قصد داریم تا دموکراتیک صلح آمیز را به ونزوئلا منتقل کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی اظهاراتی با تاکید بر اینکه واشنگتن بدنبال دموکراسی در ونزوئلاست، گفت: ما قصد داریم تا با تقویت هماهنگی با شرکای بین‌المللی شامل اتحادیه اروپا، سازمان کشور‌های آمریکایی، گروه لیما، گروه تماس و دیگران، دموکراتیک صلح آمیز را به ونزوئلا منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکا در راستای حمایت از مردم ونزوئلا و خواسته آنان برای تحقق حقوق بشر و دموکراسی به همکاری‌های خود از طریق تمامی عرصه‌ها ادامه می‌دهد.

خورخه آرزا وزیر خارجه ونزوئلا، چندی پیش اعلام کرده بود که این کشور به توسعه سیاسی خود با وجود تحریم‌های ایالات متحده و دیگر اقدامات آن علیه این کشور ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه ایالات متحده و اتحادیه اروپا هر دو نگرش "دروغ ایدئولوژیک" را نسبت به کاراکاس دارند، اظهار کرده بود، واشنگتن همچنان سیاست تحریم‌های یک جانبه علیه ملت آمریکای لاتین را دنبال می‌کند و این تهدیدی فوق العاده علیه ماست.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشته بود که، واشنگتن قصد دارد همکاری با شرکای جهانی خود را برای ایجاد راه حل انتخاباتی برای بحران سیاسی جاری ونزوئلا و افزایش چند جانبه  فشار‌های خود بر نیکلاس مادورو، بیشتر کند.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور از جمله انگلیس در اقدامی غیرقانونی گوآیدو را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته اند و دولت مادورو را برخلاف رای مردم به آن غیرقانونی اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد صادق رحیمی
۰۲:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
امروز هر کسی که ابتدایی ترین اصول سیاسی جهان آگاه باشد.
می داند غربی به حاکمیت خود برچسب دموکراسی می زنند.
آخرین اخبار