سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه واکسن روسی اسپوتنیک وی، بعنوان دومین واکسن کرونا در جهان شناخته می‌شود گفت: مسکو قصد ندارد در زمینه تولید واکسن کرونا وارد رقابت‌های سیاسی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود با تاکید بر اینکه مسکو قصد ندارد موضوع واکسن را سیاسی کند، گفت: واکسن کرونا ساخته شده از سوی این کشور، موسوم به اسپوتنیک وی همچنان اثرگذاری خود در مقابله با این ویروس را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه روسیه قصد ندارد در رقابت‌های سیاسی که درباره واکسن‌های کرونا تشکیل شده است، شرکت کند گفت: تاکنون حدود ۵۰ کشور با استفاده از واکسن اسپوتنیک وی موافقت کرده اند و از این رو این واکسن روسی تبدیل به دومین واکسن در دنیا شده است.

کرملین، چندی پیش از طرح مشترک آمریکا و متحدان خود در جهت تخریب توان پزشکی روسیه در مقابله با کرونا خبر داده بود که ماریا زاخارووا این نشست درباره انتشار اطلاعات نامعتبر درباره واکسن اسپوتنیک وی ابراز تاسف کرد.

یکی از مقامات ارشد کرملین در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرده است که، دولت آمریکا با به راه‌انداختن «کمپین اسمیر» علیه واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه، قصد دارد اروپا را زیر سوال ببرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز ادعا‌های رسانه‌های غربی در مورد دست داشتن روسیه در کارزار ضداطلاعاتی در خصوص واکسن کرونا را تکذیب کرد و  با پوچ خواندن ادعای نشریه وال استریت ژورنال گفت: سرویس‌های ویژه روسی هیچ ارتباطی با انتقاد علیه واکسن‌ها ندارند. مسکو سروکاری با کمپین‌های ضد اطلاعاتی درباره واکسن‌های کرونای ساخت کشور‌های غربی ندارد.

روسیه در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۲۰ نخستین کشوری که واکسن کرونای خود با نام «اسپوتنیک وی» را ثبت کرد. براساس مقاله‌ای که در روزنامه «لنست» به چاپ رسیده، این واکسن تا ۹۶ درصد اثربخشی علیه ویروس کووید-۱۹ را نشان داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
اگر واکسن روسیه مورد تایید وزارت بهداشت می باشد میلیونها واکسن وارد کنید تا از این وضعیت ناگوار خارج شویم
آخرین اخبار