رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد از آغاز طرح عملیات مبارزه با آفات جنگل‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مسلم مرادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد گفت: در گرامیداشت هفته منابع طبیعی و در آخرین روز‌های سال عملیات مبارزه با آفات و امراض درختان جنگلی در سطح ۳۶۷ هکتار از جنگل‌های شهرستان سروآباد آغاز شده است.

او افزود: در فاز اول اجرای این طرح که در سطح ۱۶۷ هکتار از جنگل‌های زاگرس انجام می‌شود عملیات مبارزه با آفات و امراض به صورت مبارزه مکانیکی با گیاه نیمه انگلی لورانتوس اجرا خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد یادآور شد: در فاز دوم اجرای این طرح که در سطح ۲۰۰ هکتار انجام می‌شود عملیات مبارزه به شیوه بیولوژیک با آفت جوانه خوار بلوط انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: در روش مبارزه مکانیکی، شاخه‌های آلوده حذف و معدوم می‌شوند و در روش دوم یعنی بیولوژیک با استفاده از محلول پاشی در مناطق آلوده با آفت جوانه خوار بلوط مبارزه می‌شود.

از مساحت ۱۱۷ هزار هکتاری شهرستان سروآباد ۷۰ هزار هکتار آن را جنگل، ۳۵ هزار هکتار را مرتع و ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می‌دهد. این شهرستان دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل‌های آن از نوع بلوط است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.